Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejer løber fra forpligtelser

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lejer et større butikslokale på Nørrebro hvor udlejer konsekvent ikke lever op til sine forpligtelser. Fx var el-installationer ulovlige og jeg måtte rykke omkring 10 gange (seriøst) og true med at hyre folk selv før de fik det fikset efter et halvt år.

Under skybruddet virkede vandpumperne ikke og jeg har nu krævet at få nye og bedre installeret. Også døren til kælderen er rtåret i bunden, så vandet løber ind og trappestenene udenfor er revnede etc etc. Under vandskaderne måtte jeg også selv kontakte dem. Ingen ringede og hørte om lejemålet havde klaret skærene eller om der var brug for affugtere, fare for svamp etc etc

Derudover svarer de nærmest konsekvent ikke på mails og hvis der endelig kommer nogen forbi og ser på noget går de bare igen efter lidt tom snak. 

- Selv mine sparede aconto varmepenge har jeg ikke fået igen...! 

Mit spg:

Hvordan kan jeg (uden at gøre mig selv alt for upopulær) effektivt få tvunget dem til at udføre det arbejde som skal laves?

Jeg tænker selv at stå for renovationer etc, men jeg orker ikke advokatslagsmål hvis de ikke godtager regninger og jeg orker egentlig heller ikke at skulle hyre håndværkere etc. Det er jo absurd at jeg skal stå for ting jeg betaler dem for at have tjek på. Og hvad hvis jeg hyrer nogen hvorefter deres egne dukker op. 

vil gerne være anonym

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)