Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbud mod at drive virksomhed i beboerområde :-(

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha :D

Jeg gik heller ikke amok. Overdrivelse :)

Jeg tænkte kun, det kan da umuligt passe og søgte så eftersvar men intet fandt.

Skrev på amino og I fik mig til at se at jeg havde overset det punkt, med så længe det ikke genere dine omgivelser :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:
Men jeg forudser at du får utroligt store problemer med stress og dårlige nerver, hvis du fremover går i panik hver gang du læser og tolker noget, der MÅSKE kan have negativ konsekvens for dig.

Ja, tænkt på hvor galt det kan gå når han når til at læse om moms og regnskaber Wink

Ej spøg til side...

Hvorfor er det du er blevet nervøs for om du må drive virksomhed?

Der er rigtig rigtig rigtig mange enkeltmandsvirksomheder registreret på private bopæle, jeg vil gætte på at omkring 95% af alle enkeltmandsfirmaer i Danmark er registreret med adresse på indehaverens bopæl, og at langt størstedelen aldrig har været i kontakt med kommunen omkring hvorvidt de rent faktisk må drive deres virksomhed fra bopælen.

Hvis det var mig der var ved at starte en webshop op hjemmefra, så ville jeg blot registrere virksomheden hos E&S og så ellers tage den derfra og ikke bekymre mig om kommunen før de eventuelt måtte finde på at henvende sig.

Hvis alt går galt er det værste der kan ske jo sådan set at du skal flytte firmaadressen et andet sted hen, og det er jo trods alt til at overskue.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 19:01

Jeg snakket med nogle tidligere iværksættere som har haft dårlig tider med firma i går og så nævnte jeg om min ide og plan. Alt hvad de sagde var :   Pas nu på det og har du husket det... 

Og så hey, har du tjekket om du må drive virksomhed her, da det er et boligområde.

Jeg mener ikke det er tilladt.  

Jamen jeg har da læst.  

Nej jeg mener at....

Argh...

Alt deres snak fik min resterende viden omkring tingene til at flyve rundt og så idag søgte jeg desparat efter et svar JA eller NEJ.  I min desperate søgen ser jeg så på http://www.100svar.dk/tilladelser/ at man ikke kan hvis man f.eks. bor i boligområde :) så hurtig var til at læse det, at jeg overså det med ; så længe det ikke genere din omgivelser :)

Moms og regnskaber har jeg styr på ;) Læst og læst og testet det af.

Men som sagt tak igen amino'er ;)     Mit næste skridt er at sende ansøgning til statsforvaltningen, da jeg er 17 år.

Gudskelov for jer og Amino.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16

Kristian Lim Andersen:
Mit næste skridt er at sende ansøgning til statsforvaltningen, da jeg er 17 år.

Hej

Ikke for at snærre, ok er det, men hvorlangt henne er du i de 17 år...fuck lyder næsten som at spørge en gravid.....

For er der kun månder, så kan det sikkert svare sig at vente, da de tilladelser ikke gives rundhåndet ud. Og så kan man evt konsentrerer sig om at få resten af forrretningen på plads istedet.

/Kenneth

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 19:21

Jeg bliver 18 år i midten af maj næste år. 

Jeg har tænkt på, om at vente det lille år og så arbejde videre på forretnings konceptet og planer for virksomheden.

Men igen vil jeg gerne igang nu og prøve det. Et positivt svar håber jeg, jeg får fra statsforvaltningen.

Hvad er dit råd i forhold til opstart nu eller vente? 

/Kristian Lim Andersen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:28

statsforvaltningen - puha det lyder langhåret

var det ikke nemmere at lave et firma på din mors gule nummer midlertidigt, så er du i gang?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Hej Kristian

JEg ville nok vente. Men det er mere fordi at det vil også skabe større troværdighed, når man handler med en myndig person.

Og nu må du ikke tage det negativt. Men problemet er at du ikke må lave gæld, og derfor vil du hurtigt komme ud i problemer med bank, leverandører og kunder. For selvom du evt har penge til varelageret, så kan der komme forhold, som ikke lige forudser, og tro mig de kommer, og det tror jeg alle iværksættere næsten vil skrive under på. Så skal man finde penge. Og har man ikke de økonomiske forhold, der kan opveje det, så vil man hurtigt, være et glimt i iværksætter verdenen.

Jeg kan ikke give dig ret mange råd, andet end at jeg synes at det er fedt at man vil noget, men man skal også huske realismen, og det kan tit være en mangel vare på sider som denne. Hvor man ser op til alle der har opnået noget, uden at ville kikke på fleretalet der aldrig blev til andet end et varelager, og en webside.

For uanset hvor gennemtænkt og godt ens konsept er, så er det intet, hvis der ikke er kunder. Og det er der man adskiller sig fra andre. Og derfor er det også vigtigt at ens person er moden til de udfordringer der kommer. Men også at man har det myndige råderum der skal til. Og det glemmer vi tit her i eufori over at vi alle skal være iværksættere og være den nye et eller andet(du må selv indsætte navne, da jeg ikke har nogen forbilleder).

/Kenneth

Ps. det bedste du har, er din egen fornemmelse...........

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 19:32

Det ligger sådan at det er mine forældre ikke til.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 19:58

Du siger noget Kenneth.

Umiddelbart har jeg gennemtænkt, hvilke fordele jeg vil have til den tid og de er værd at vente på.

Så jeg vil som du selv siger, hellere fokusere på planlægning og forberedelserne samt spare flere penge til den kommende virksomhed. En bedre start som 18år end en tidlig start som 17årige.

Tak for hjælpen alle sammen. I har hjulpet mig meget.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Lim Andersen:

Tak for hjælpen alle sammen. I har hjulpet mig meget.

Hej

Og husk på, at der er masser af hjælp her......Så det gælder bare om at hænge på, og lære. Også selvom man er ved at forberede sig. Faktisk er det så det bedste tidspunkt efter min mening....

For så kan du lære af alle vores fejl.....helt gratis.Embarrassed

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)