Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter konto i praksis

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg efterhånden læst en del om iværksætterkonto, men mangler stadig at forstå, hvordan det foregår i praksis...

Min kone skal til at starte en selvstændig virksomhed. I den forbindelse skal hun indrette en butik, som vi forventer at give ca 150.000 kroner for. Dette må være det man kalder afskrivningsberettiget aktiver, hvorfor det må kunne betales gennem iværksætterkonto-ordningen. Spørgsmålet er bare, hvordan vi gør det i praksis?

Da vi er gift kan jeg lave iværksætterkontoen og min kone kan hæve pengene. Skal jeg så sætte 150.000 kr ind på en iværksætterkonto i dag, som hun så hæver den dag hun har fået indrettet butikken? Eller kan vi betale de 150.000 kroner for at få indrettet butikken, hvorefter jeg i min årsopgørelse for 2011 notere at der er brugt 150.000 kroner på en iværksætter konto (det vil jo kræve mindre likviditet, hvis det kan gøres med tilbagevirkende kraft). 

Sidst men ikke mindst, hvordan skal de 150.000 faktureres? Skal det faktureres som ca 13 enheder til lige under de magiske 12300 (eller der omkring) eller er det i dette tilfælde vigtigt at det beløber sig til mere end de 12300 for at være afskrivningsberettiget?

Håber ovenstående giver mening og at der er nogen som kan hjælpe med at besvare det.

På forhånd tak,

/Nicolas

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)