Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal du ansætte din første kollega?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Måske er du stadig en enkeltmandsvirksomhed – eller I er flere omkring en virksomhed. Men hvornår skal I begynde at ansætte flere folk?

Her tre tanker om emnet, som jeg håber kan inspirere dig.

1. Har du økonomi til det, eller vil det kunne betale sig på længere sigt at ansætte?

Det første spørgsmål, du skal stille dig selv, er, om din virksomhed får et økonomisk bedre resultat ved at ansætte en ekstra mand, og om der er opgaver til personen. Hvis det handler om et økonomi, skal du vide om du med dit nuværende setup har råd til at ansætte en, eller om du inden for en afgrænset periode kan hente pengene ind ved ekstra arbejdskraft. Du skal på den ene eller  den anden måde kunne godtgøre at få en ekstra ansat.

2. Giver det virksomheden værdi, at du ansætter en ekstra?

Måske det ikke kun er et økonomisk bedre resultat, der skal afgøre om du ansætter en ekstra mand. Det kan også være, fordi du ønsker noget mere socialt eller ønsker at blive aflastet selv. En ting er sikkert, får du en kollega, bliver det lige en tand mere socialt at arbejde i din virksomhed, og det kan være med til at gøre det sjovere at være iværksætter!

3. Den billigste form for arbejdskraft er fra udlandet

I stedet for at ansætte en person fra Danmark kan du overveje at se efter arbejdskraft i udlandet. Her kan du få en fuldtidsansat for 4.000 kr./mdr. (både billigere og dyrere). Det forudsætter selvfølgelig at kommunikationen foregår på engelsk, og du sætter tid af til at oplære personen til de opgaver, han eller hun skal udføre for dig. Jeg har selv netop lejet et kæmpe hus i Indonesien med 10 mand – og planen er at udvide til 10 gange så meget over de næste 12-24 mdr.

Kom endelig med tanker og egne erfaringer om dette emne!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52

Toke Kruse:

eg har selv netop lejet et kæmpe hus i Indonesien med 10 mand – og planen er at udvide til 10 gange så meget over de næste 12-24 mdr.

Kom endelig med tanker og egne erfaringer om dette emne!

Hej Toke, kun at jeg er helt enig i, at der en verden til forskel i omkostningsniveau mellem Indonesien og andre east asia lande og Danmark. Også enig i at de kan vældig meget. 

Man skal dog i min erfaring ha en person i spidsen som man 100% kan stole på og regne man kan ha tankefællesskab med. Generelt vil det kunne betyde EN udstationeret fra virksomheden, til at lede asiens dele, i alle fald nogle år i starten. Ellers kan det være mere end risky business. Man kan givet få ja til alle spørgsmål, men det er ikke sikkert det grunder så dybt. God ledelse er alfa og omega, ikke mindst i far east for en dansk virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 09:06

Hej Cookie

Tak for indlæg.

Enig - jeg har også en didikeret leder derude, ligesom der er flere af os, som rejser derud i løbet af året. Det er helt afgørende.

God uge.

Toke Kruse

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:14
Hej
Hvilke "kanaler" finder i folkne i har samme tanke men mangler et sted at finde folkne

Mvh
Kasper
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 09:41

Hej Kasper

Du skal have en mand i området, som kender til infrastrukturen - hvilken slags folk skal I bruge? Hvilke kompetencer?

Toke Kruse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)