Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Softwareidé søger partner(e)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
1. indlæg fra min hånd ;-)

Lidt om min idé - undskylder hvis det er for diffust; men der kan ikke siges mere uden en NDA:

• Idéen er et simpelt og ganske godt tænkt stykke software til Microsoft Windows Media Center (Vista).

• Rigtigt udført vil produktet have et meget stort potentiale dels pga. brugervolumen og dels pga. nogle konceptuelle tillægsidéer.

• Jeg har i dag en relativt godt fungerende prototype; men der er lang vej endnu. Der er brugt 150-200 timer på prototypen indtil nu.

• Markedet er således globalt; men fokus vil i 1. omgang være på USA eller blot engelsksprogede lande pga. volumen og MCE''s udbredelse.

• Anslået vil jeg tro, at der er 500-1000 udviklingstimer i projektet før produktet har en "lækkerhed", så det kan lanceres worldwide.
    Dertil kommer markedsføring, tilhørende website osv. osv. Alt sammen ting der koster tid og penge at lave.Så måske i omegnen af 1 mandeår.

• Produktet skal være gratis - så slipper man for konkurrence på dén front og kan i stedet gå efter max. markedspenetrering.

• Indtægtskilder kan være annoncer/reklamer + et par andre idéer jeg pusler med.

• Produktet er på lidt længere sigt en oplagt opkøbsmulighed for en af de helt store spillere på verdensmarkedet, f.eks. MS, google, Amazon eller eBay.

• Jeg er villig til at skyde en pæn bunke penge i projektet for at komme på markedet med dette produkt allerede i år. Jeg tilbyder fuldt medejerskab til den/de rette person(er) og forventer til gengæld, at disse kan stille tilsvarende kapital og kompetencer til rådighed for projektet.

• Anslået løber det nok op i ½-1 mill. kr. i alt før produktet kan komme i luften.

Jeg er i øvrigt sw ingeniør, selvstændig og arbejder professionelt med softwareudvikling i konsulentbranchen. Denne idé vil jeg dog færdigudvikle via eksterne kræfter - formentlig via udviklingshus i Rusland eller Ukraine.

Bor i Århus og derfor er det nok mest sandsynligt, at evt. partner geografisk befinder sig inden for en radius af måske 100 km. Dvs. Århus, Ålborg, Herning, Trekantsområdet eller sådan. Jeg vil dog overhovedet ikke afvise, at der kan findes alternative løsninger. Alt er til diskussion :-)

Er du interesseret så send en mail og lad os mødes over en kop kaffe. Så kan der laves NDA og snakkes frit fra leveren.

Kun seriøse henvendelser tak!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)