Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken software til "Membership site" ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at gøre klar til lanceringen af et "Membership site". Et membership site er kort sagt et site hvor folk køber et abonnement der betales hver måned, hvor folk får adgang til en masse content+fora osv.

Mit primære site er opbygget i Wordpress og er en blanding af blog, artikler, videoer og nogle salgssider.

Jeg har indtil videre tænkt over følgende muligheder:

• Wordpress: Jeg mener at Thomas Rosenstand kører denne model med hans site, hvilket udfra lader til at fungere glimrende. 
    Jeg har dog ingen erfaring med de moduler og er i tvivl om opsætningstiden. Hertil har man en naturlig begrænsing i Wordpress.
  • Kode det selv: På en uge bør man kunne lave en glimrende løsning med Amazon S3, noget menu, og andet. På den måde kan man lave det efter det konkrete behov.
Hvad ville du gøre? Hvad er dine erfaringer? Findes der noget nemt&godt open source software?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 15:04

Jeg tror du bliver overrasket hvis du tror du kan lave en holdbar løsning på en uge. 

Så hvis du mener det seriøst ville jeg nok købe mig til en løsning eller finde en god og gratis en - Wordpress, som du selv nævner er et godt eksempel på det.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:07

Det kommer jo igen an på hvor stort behovet er. At have en række videoer + blog indlæg også bruge et PHPBB fora er begrænset - der kommer du meget langt på en uge :-)

Jeg har dog læst en del om http://www.memberwing.com , hvilket lyder godt.

Jeg er dog meget åben overfor alle som har nogle erfaringer. Både Wordpress, andet og det at lave det selv.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal starte et HELT andet sted i din tankeproces, Lars!

Hvad kan du tjene på en uge, hvis du arbejder med det, du gør bedst? Regn det ud. Find derefter ud af, hvad det vil koste at købe det ene plugin, jeg har fået udviklet til E-Uni inkl. at få de tilretninger, du vil have.

Hvis du kan tjene mere på en uges arbejde, end du skal betale for at få det leveret, er det jo nemt at regne ud, hvad der er smartest ;-)

P.S. E-Uni tog ikke en uge at  sætte op rent teknisk. Det tog en dags tid...

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:11

Thomas:
Det er sådan set ikke fordi de ~200$ skræmmer mig på nogen måde. Det som jeg er skeptisk overfor er Wordpress som membership site. Jeg må indrømme at Wordpress ikke ligefrem er bygget til det. Nok virker det OK, men det ER og bliver et blog-software. Det har sine begrænsninger.

Hvad var grunden til du ikke brugt et pre-udviklet plugin til E-University?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:14

Lars Holdgaard:
Kode det selv: På en uge bør man kunne lave en glimrende løsning med Amazon S3, noget menu, og andet. På den måde kan man lave det efter det konkrete behov.

Hvis du kan kode og ikke bruger tiden på andet, så burde du kunne lave basis på en uge, men hvis vi tager eks. Umbraco som kører .NET så har det allerede et medlemssystem indbygget. Med Microsofts Membercontrols som login, create member, logout, loginstatus så er det bare at trække dem ind i en skabelon og du er kørende med det.

Derudover er der så alle de andre ting du skal have lavet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:20

Niels:
Jeg har selv rodet en del med Umbraco før. Har du nogle praktiske erfaringer med membership sites i Umbraco?
For der er ingen tvivl - Kan jeg få noget open source/plugins til at spille hurtigere og bedre, så er det valg taget.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:27

Lars Holdgaard:
Jeg har selv rodet en del med Umbraco før. Har du nogle praktiske erfaringer med membership sites i Umbraco?

Ja... jeg har for en herinde fra lavet et komplet site med membership, artikler, forum, kommentarer på artikler, bannerstyring i Umbraco.

Derudover sidder jeg med et par projekter hvoraf det ene er mit eget og disse bliver også lavet i Umbraco.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 15:41

Niels Henriksen:
Derudover er der så alle de andre ting du skal have lavet.

Ja, netop. Her kommer alle de andre ting. Design tager også noget tid. At tage højde for user input/output kan også tage noget tid. 

Niels Henriksen:
men hvis vi tager eks. Umbraco som kører .NET så har det allerede et medlemssystem indbygget.

Hvordan er det at kode det fra bunden af? 

Hvis man starter fra bunden af er der altså mange ting der skal tages højde for. Og man kommer også til at bruge en del tid på ikke-kodemæssige ting, som f.eks. at tænke over hvordan man vil have opbygget systemet sådan at man ikke løber ind i problemer senere. Måske får man ikke engang lavet systemet som man vil første gang. Der er MEGET der skal laves.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:45

Lars Holdgaard:
Hvad var grunden til du ikke brugt et pre-udviklet plugin til E-University?

Fordi der ikke fandtes noget plugin, der kan det, jeg skulle bruge. Og fordi jeg vilel have det, så der ikke vare én eneste begrænsning i at bruge Wordpress til sitet. Og det fik jeg så :-)

Det skønne ved Wordpress er jo, at det kan fås til nærmest alt.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)