Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan trækkes penge ud af enkeltmandsvirksomheden?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde!

Jeg har brugt søndag aften på at sætte mig ind i trådene omkring dette emne - og vil tjekke om jeg har forstået det hele rigtigt - og har desuden et par lavpraktiske suppleringsspørgsmål:

1: Jeg har forstået, at man kan trække penge ud af enkeltmandsvirksomheden, ved at overføre virksomhedens overskud fra virksomhedskonto til privatkonto. Her skal man så huske at "gemme" den del af overskuddet som man skal betale i skat. (Er dette først og fremmest rigtigt forstået?)

Her kommer så suppleringsspørgsmålene:

2: Lad os sige, at man månedligt trækker virksomhedens overskud ud, og i den forbindelse sætter beløb X af til SKAT som svarer til eens trækprocent. Må man så i beløb X modregne de månedlige fradrag man er berettiget til i forbindelse med virksomheden (transport o.lign.) - således at man ikke ender med at have et stort fradrag akkumuleret over året.

3: Jeg er privat lønmodtager ved siden af den virksomhed jeg skal starte op. Når jeg starter virksomheden op, får det så konsekvenser for mit personfradrag? - (som jeg ellers havde tænkt jeg ville benytte i forhold til min indkomst som lønmodtager..)

Håber I kan hjælpe herinde...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)