Det er på et lidt højere plan jeg har en interesse i at det her bliver stoppet. For min skyld må man næsten gøre hvad man vil, så længe spillereglerne er i orden. Hvis folk vil tilmelde sig en konkurrence, og få 50 reklamemails om dage, så er det fint for mig.
Men det er meget usandsynligt at 20.000 mennesker får en gratis Adidas trøje. Det bygger jeg på almindelig sund fornuft, og at de skriver alle vil modtage en mail indenfor 24 timer. Det bliver svært at leve op til, da ikke alle har offentliggjort deres e-mail adresse.
Det er rent gætteri, at de sider skal bruges til at lave penge (der bliver delvist lagt op til at man vil modtage tilbud m.m. fra siden). Måske via affiliate marketing, måske via noget andet. Hvis det bliver tilfældet, så vil det i hvert fald skabe en masse negativitet omkring affiliate branchen - som set før. Det er i hvert fald i mod mine interesser.
Jeg føler selv jeg har et så godt samarbejde med de få netværk jeg benytter, så jeg ser det slet ikke so men risiko, hvis nogle udnytter mine konti, for at stille mig et dårligt lys :-).
Indrømmet jeg antager en masse ting. Men når man først har set røg en gnag...