Jeg har sammen med mine partnere søsat en ny hjemmeside for vores nyopstartede firma. Det er et tøjmærke med rødder i surf- og skimiljøet.
Jeg har tidligere været så heldig at få god rådgivning og kontakter herindre fra, så jeg håber, at I kære amino'er kan komme med kommentarer til optimering.
Noget jeg især tænker på er, hvilke muligheder jeg har for forbedringer af katalog-siden, da jeg ikke selv synes den spiller 100%. Bedre produktbilleder er noget, vi vil lave de næste par uger, men rent opsætningsmæssigt synes jeg også, at den halter.. Nogen forslag?
Jeg synes er virkelig flot opsat. Den ser rigtig god ud.
Et forslag til Polar Bear T-shirt donationen ville være at I ændrede det til x-antal procent af salgsoverskudet gik til WWF i stedet for et specifikt beløb.
Jeg tror, at jeres opgave bliver at brande jeres mærke og få kunder hivet i "butikken"
@Kaffe & Co: Jeg har godt set, at de flytter og det kippede da også lidt for at gå ind og spørge om lejemålet! Men vi er slet ikke klar til det skridt endnu! Hopefully one day :)
@Mankon: Mht WWF støtten, så er det en mulig idé, men det vil medføre, at folk ikke vil vide præcis hvor mange penge, der går til WWF for et køb. Dette fordi vi ikke vil skrive offentligt hvad vores overskud er pr. T-shirt. Derudover vil vi ikke blande donation fra denne enkelte T-shirt sammen med generelle udgifter i virksomheden. Så vi lagde os fast på en %-del af salget i stedet for, hvilket bliver meget nemmere at afstemme rent regnskabsmæssigt med WWF(hvorfor WWF også ønskede denne model).
Generelt giver jeg dig ret i, at opgaven er at brande os selv og generelt gøre opmærksom på, at vi eksisterer. Awareness is the first step to adaption!
Det første jeg tænkte var højskole slash kreativt bureau, måske du skulle smide nogle priser på forsiden (fx. på billedet af de der bambus solbriller, som er ret nice). Personligt ville jeg nok gøre den mere kommerciel, men ellers synes jeg at det ser godt ud. Jeres meta description tag må gerne være længere og indeholde noget fra jeres titel. Hvis i ikke kan finde på noget at skrive i jeres meta tags på alle sider, så lad hellere være med at tilføje meta tags. Når i fx. på http://www.lakor.dk/soulwear/bamboo.html har følgende meta tags: <meta name="description" content="LAKOR Bamboo Sunglasses" /><meta name="keywords" content="LAKOR Bamboo Sunglasses" />, så kviterer google med følgende. Hvis jeg skulle bestemme så ville jeg ikke tilføje meta keywords og jeg ville ændre din beskrivelse til: (din side er på dansk, hvorfor så skrive "sunglasses"?):
"Bamboo er en helt unik håndlavet solbrille i ægte bambus med UV400-beskyttende linser og..."
Når folk så søger på bambus solbrille så vil din med meget stor sandsynlighed ligge nr. 1 på google (dk).
@Ulrik: Haha, højskole assosiationen skyldes helt klart vores første forside billede. Vil jeg overveje at flytte til et senere, således at første tanke bliver "surf" og ikke højskole. Mht at gøre siden mere kommerciel, så er det noget vi arbejder på. Fede produktbilleder og direkte links til katalog fra forsiden har høj prioritet pt. Tak for vurderingen med Meta-tags, det er ikke noget jeg kender meget til endnu.. men da helt klart noget jeg vil tænke over. Fedt med resposnsen!
@Anders: Det er en prioritet for os, at etablere et bestemt "katagori-medlemsskab" i form af et tøjmærke med rødder i Surf- og skimiljøet. Dette klarer forsiden for os, så derfor synes jeg, at forsiden er essentiel ifht at forme vores brand og budskab. Der skal dog være klart flere links til produkter i kataloget herfra...