Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal bogføres??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja plain and simple, hvad skal bogføres i en virksomhed??

Er det materialer, mandetimer, toiletpapir osv, og/eller hvad mere?

Evt nogen der ligger inde med et exel ark til at hente indspiration fra?

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:31

Det korte svar på dit spørgsmål er ganske enkelt "Alt"

Lidt mere uddybende gælder det alt der vedrører indtægter og udgifter
Dvs. du skal bogføre udgiften til f.eks. toiletpapir, men ikke nødvendigvis antallet af ruller medmindre du selv ønsker at lave en statistik på det.

At få inspiration til emnet er vist ikke så nemt. Bogføring er jo en pligt som er beskrevet i et sæt regler og krav til hvad det skal indeholde og hvordan det skal gøres. Det er ikke noget man kan gå og lade sig inspirere til for derefter at vælge sin egen løsning af opgaven.

Jeg kan varmt anbefale bogen "Bliv en haj til Bogføring" som du evt. kan låne på biblioteket

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:31

Hvis du vil have det med i regnskabet skal det bogføres. Jeg bogføre eksemplevis ikke alle udgifter da jeg synes det giver for mange bilag. Men alle indtægter skal jo med Smile

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:41

Kan vi få uddybet hvad det eksempelvis er at du ikke tager med ? - Hvis det vedrører driften, så skal det da med i regnskabet..

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:31

Du skal bogføre alle de udgifter, som medgår til at "erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten" i din erhvervsmæssige virksomhed. Det vil sige toiletpapir til brug i lokaler ude i byen, men til det lille hus derhjemme: nej.

Det er ikke nok med et inspirationsark - du skal også vide noget om, hvilke udgifter, der er moms på, og hvilke der ikke er - og hvornår du må afløfte momsen.

Jeg kan foreslå dig at finde et informationsmøde (evt. hos mig, hvis du er i nærheden af København, ellers måske dit lokale erhvervskontor) om regnskab og økonomi for iværksættere.

Dbh
Anette

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:38

Det eneste jeg bogføre er computer køb og km regnskab Smile

Alt andet gider jeg ikke bogføre. Derved spare du også dig selv for at sætte dig ind i alle de mange regler. For mig er det de få penge værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Kim Thranborg:

Jeg kan varmt anbefale bogen "Bliv en haj til Bogføring" som du evt. kan låne på biblioteket

Er det bogen til C5 4.0 du refererer til her? I så fald mener jeg, at den lyder til at være alt for C5 relateret i forhold til spørgsmålet. Den forudsætter også, at man har styr på det dobbelte bogholderis principper.

Indrømmer ikke at have læst den, men ud fra beskrivelsen og de bøger jeg tidligere har læst til C5 versioner har jeg ikke fantasi til at den her fortæller så frygteligt meget i relation til spørgsmålet. Eller?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)