Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b-mennesker og b-samfund

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer..

Jeg ville lige gøre opmærksom på et efter min mening ret vigtigt projekt.
Der er som en del måske har opdaget startet en ny forening kaldet http://b-samfund.dk/ 

Disse har taget den opgave at få moderniseret vores syn på livs og døgnrytme. Eller måske er det en tilbage til naturen måde at leve på..

Grunden til jeg skriver er at jeg er ret overbevist om at der må være en del b-mennesker herinde, som kunne være interesseret i at melde sig ind, og måske give dem et par retningslinier omkring webdesign, markedsføring, promotion og anden rådgivning. Jeg er sikker på det er et initiativ som, hvis det lykkes, vil ændre samfundet til innovative og ihværksætter menneskers fordel.

De ser ihvertfald ud til at tage det meget seriøst, og ikke anskue det som et gimmick..

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 00:15
Umiddelbart har de godt styr på det med PR og markedsføring, for de er jo nærmest i medierne hver eneste dag..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:39
B-Samfund  -  et alternativ til 8-16

Hehe der er vel ingen iværksættere der kun arbejder fra 8-16 alligevel ;) vi vågner som a-mennesker og går i seng som b-mennesker

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:40
Dato: 23-03-2007 06:39:09 Forfatter: Martin Tygsen

Hehe der er vel ingen iværksættere der kun arbejder fra 8-16 alligevel ;) vi vågner som a-mennesker og går i seng som b-mennesker

Hehe - præcist formuleret

Prøv iøvrigt at se deres B-dialog. Det er godt nok blevet spammet!

mvh Carsten

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 09:06
Personligt har jeg tilmeldt mig B-samfundet................primært pga. at jeg har et barn der skal møde i skolen kl. 8.00 Da jeg er udpræget b-menneske og arbejder bedst mellem kl. 22.00 og 3.00 hænger det ikke sammen...........jeg kan ikke komme op igen kl. 6.00
Hvis der derimod var flekxtid i skolen de første par timer, kunne han møde kl. 10.00 (hvilket også er bevist, at det er der børnene lærer bedst) min dag ville hænge sammen uden problemer og børnene ville få de bedste start betingelser. Institutionstiderne er heller ikke fulgt med tiden, for hvor mange arbejder kun indenfor kl. 6.45-17.00 det kunne da være rart om man kunne få passet sine børn efter kl. 17.00 uden at skulle ty til privat hjælp.........det ville give et efter min mening mere inovativt samfund

Super ærgerligt med al det spam der er kommet ind i debatten...........sidst jeg var inde på b-dialogen, troede jeg at det var min computer der var noget galt med

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 09:12
Hehe der er vel ingen iværksættere der kun arbejder fra 8-16 alligevel ;)

Næh, jeg arbejder nemlig fra 9 til mellem 15 og 16. Det er sjældent klokken bliver meget over 16

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:54
Egentlig på tiden nogle begyndt at tage dette problem seriøst !.

Der er jo op til flere byer, bla. i USA, der har forsøgt sig med at ændre deres samfund fra et A- til et B-samfund.
Læste for..hmm.. Må være et års tid siden, en artikel om en skole i USA hvor de havde rykket hele skemaet med 2 timer.
Eleverne mødte klokken 10, og gik hjem omkring klokken 16.

Dette resulterede i:
Mindre fravær fra elever, både i de første, men og resten af dagens lektioner
Et faktisk overraskende højere gennemsnit hos stort set alle elever
Størrere aktivitet blandt eleverne i klassen..

Så vidt jeg husker forløb forsøget over 1 skoleår, så var ikke kun fordi det var ''nyt og spændende'' at elever reagerede på det.. Det var ganske enkelt den bedste måde at gøre det på !!

Sidder selv og har pause lige pt. på min handelsskole, hvor vi næsten lige er blevet færdig med vores første time for idag. Og det må da nok siges, at være omkring nu, at vi allesammen vågner op, og en stor del af eleverne faktisk kommer...

Uden tvivl en stor støtte fra mig til B-samfundet !..

Er selv aktiv fra klokken 6 om morgenen hvor jeg står op (har 30min kørsel i skole).. I skole fra kvart over 8 til klokken 1 eller halv 3..  Og derefter livet som selvstændig iværksætter fra efter skole til en 11-tiden om aftenen..
Såååh.. Jeg må vel egentlig være et AB-menneske, med et B-menneskes energi og mentalitet.. Det er ikke helt let til tider ! hehe..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)