Hej Alle. Jeg er ved at indgå samarbejde med et stort dansk ugeblad samt nogle bloggere omkring konkurrencer, hvor ugebladet og bloggerne administrerer konkurrencerne og KreativHobby.dk sponsorerer gevinsterne, hvorigennem jeg får trafik og branding af vores webshop. Mit spørgsmål er så - hvor meget må jeg give for og/eller hvad er fordelagtigt i at gøre rent skattetekninsk når man taler om sponsorater? Det skal gerne blive en win-win-win situation, hvor både vi, vores samarbejdspartner og konkurrencens vinder ikke bliver pålagt unødige afgifter/udgifter i forbindelse med konkurrencen. På forhånd tak!
|
Sponsoratet skal du behandle som en reklameomkostning for at få det fulde fradrag. Det vil sige at du bliver enige med ugebladet om værdien af dit sponsorat. De sender en faktura til dig og du betaler med - hvad du nu havde tænkt dig).
Ugebladet har en indkomst (værdien af dit sponsorat) som modsvares af en tilsvarende udgift til vinderne af konkurrencen. Nettovirkning for ugebladet er regnskabsmæssigt 0.
Vinderne af konkurrencen kan være skattepligtige af indkomsten. Men der påhviler hverken dig eller ugebladet en indberetningspligt ved denne type konkurrencer.....
/Henrik