Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan giver jeg skatteteknisk bedst gavekort/gaver til samarbejdspartnere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg er ved at indgå samarbejde med et stort dansk ugeblad samt nogle bloggere omkring konkurrencer, hvor ugebladet og bloggerne administrerer konkurrencerne og KreativHobby.dk sponsorerer gevinsterne, hvorigennem jeg får trafik og branding af vores webshop.

Mit spørgsmål er så - hvor meget må jeg give for og/eller hvad er fordelagtigt i at gøre rent skattetekninsk når man taler om sponsorater? Det skal gerne blive en win-win-win situation, hvor både vi, vores samarbejdspartner og konkurrencens vinder ikke bliver pålagt unødige afgifter/udgifter i forbindelse med konkurrencen.

På forhånd tak!

 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sponsoratet skal du behandle som en reklameomkostning for at få det fulde fradrag. Det vil sige at du bliver enige med ugebladet om værdien af dit sponsorat. De sender en faktura til dig og du betaler med - hvad du nu havde tænkt dig).

Ugebladet har en indkomst (værdien af dit sponsorat) som modsvares af en tilsvarende udgift til vinderne af konkurrencen. Nettovirkning for ugebladet er regnskabsmæssigt 0.

Vinderne af konkurrencen kan være skattepligtige af indkomsten. Men der påhviler hverken dig eller ugebladet en indberetningspligt ved denne type konkurrencer.....

/Henrik

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I skal undgå at betale punktafgift af gevinsten på 17,5%, skal hver gevinst have en værdi på under 200 kr. Hvis gevinsten har en værdi, som er større end det, er det giveren (ugebladet), der skal indberette værdien til SKATdenne blanket.

Dbh
Anette Sand

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)