jeg er lige blevet færdig med min nye hjemmeside og har så vidt muligt fosrøgt at imødekomme googles "krav" til en hjemmeside der let kan indexeres. men jeg er ikke ekspert, og vil høre hvad i herinde siger, kritik er meget velkommen, det er jo altid godt, skidt som godt. hvad ville i gøre anderledes, optimere osv.. på forhånd mange tak for hjælpen! /schioler hjemmeside adr: www.detlevendelaerred.dk |
Hvordan kan jeg optimere min hjemmeside?
Hvad vil du gerne have at folk skal finde dig på, når de søger på ord og ordkombinationer på google? Der er rigtigt meget at gøre endnu før din side er optimeret til at ligge højt i google. Jeg kan varmt anbefale dig at læse denne artikel om søgemaskineoptimering på amino wiki og at læse de forskellige guides, som den linker til. Det vil være en værdifuld hjælp for dig. Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
at collage kunst og personlig er nøgleord, men jeg kan selvfølgelig tage meget fejl! jeg skynder mig hen og læse den artikel du henviser til. mange tak!!! |
Problemet med "collage kunst" og "personlig" er, at de er meget upræcise. Jeg synes det du viser på siden er rigtig fedt, og det var noget jeg godt kunne overveje at købe. Men chancen for at jeg ville søge "Personlig collage kunst" på google er nær ved ikke eksisterende - det er et begreb jeg aldrig vil tænke på. Dit produkt er ret unikt (har i hvert fald ikke set det på den måde før), hvilket jo er en klar salgsfordel, problemet er at fordi det er unikt så tænker man ikke på det - men skal spores ind til det når man søger efter noget andet. Der hvor du skal hen (sådan som jeg lige umidelbart kan finde på) er kunder der søger efter plakater og malerier, kunder der leder efter rammer og lignende som de kan trykke deres egne foto på, og folk der søger inspiration til indretning af deres hjem. Mvh. Mathias P.S. lige i fohold til forsiden synes jeg godt du kan skære lidt mere ud i pap hvad det er du laver. Det tog noget tid for mig at fange... |
Arbejder med online salg og design.
jeg tror du har ret, meget ret enda.. ang. folk ikke aner hvad de skal søge på og ikke kender produktet. jeg skal nok lave lidt tests med mine adwords her.. anyway, forsiden er den svær at forstå?? hvordan ville du mene jeg skulle skære det ud i pap.. for mig er det indlysende når jeg ser forsiden hvad det går ud på.. meeeen nu har jeg jo også lavet det og kan nok ikk se skoven for bare træer.. ;) på forhånd tak for hjælpen |
Glemte lige at nævne at du kan komme meget længere ift. det tekniske ved at installere denne komponent til joomla: http://www.joomlatwork.com/products/free_products_for_joomla/sef_patch_joomla.html Den har en masse lækre features, som f.eks. søgemaskinevenlige url''s, fjerner en del unødvendig kode, får styr på dine sidetitler (vigtigt!) og meget mere. Den vil jeg varmt anbefale dig at kigge på. /Mathias |
Du kunne jo skrive "VI LAVER COLLAGE KUNST AF DINE BILLEDER" så fanger jeg det måske lidt mere... Eller endnu bedre, en stor knap der siger KLIK HER OG SE DIN pris/muligheder/noget andet. Et eller andet der svarer på: Hvad er det her? og hvad kan jeg gøre? |
jeg vil lige se om jeg ikke kan gøre noget ved forsiden!! ang. det komponent, så har jeg læst meget om de her SEF komponenter til joomla og dem jeg har talt med FRARÅDER det .. har testet openSEF og AdvancedSEF.. titlerne på siderne kan jeg sætte manuelt, det er jo ikke den vilde links jungle på mit site! ;) men kigger på forsiden rightaway |
>til joomla og dem jeg har talt med FRARÅDER det .. >har testet openSEF og AdvancedSEF.. Hvorfor fraråder de dem? >titlerne på siderne kan jeg sætte manuelt, det er jo ikke den >vilde links jungle på mit site! ;) Yes, men den skriver det samme først på alle sider(collage kunst personlig og unik - Det levende lærred), og så det manuelle bagefter. Det er dårlig vodoo ift. google. Det er en af de ting der bliver fikset med den førnævnte komponent. |