Hejsa, Da jeg gik på gymnasiet og lige var fyldt 18, fik jeg en kanon fed ordre på en hjemmeside i 70.000 kr klassen - da pengene var gået ind på kontoen og de brændte i mine hænder, overvejede jeg også at investere dem - jeg blev dog enig med mig selv om at jeg ikke kunne holde tanken ud om at investere dem i nogle aktier og vente op til 10 år på at se dem igen, jeg ville bruge dem til noget jeg kunne få noget ud af nu - og senere. Det betød basalt set at jeg bruge en del af pengene på at lære mere om mit yndlingsemne - programmering og hosting. Jeg bestilte hurtigt et par dedikerede server og begyndte at lege med dem - nu 2 år senere har jeg en drømmestilling i Schweiz, hvor jeg arbejder på sider jeg aldrig ville være kommet i nærheden af normalt - og så er jeg mere eller mindre ved at overtage store dele af hostingopgaverne, nå ja - og så er lønnen sku' egentlig også ret fed. Nu ved jeg ikke hvad dine fremtidsplaner eller interesserer er, men prøv at overvej om du har noget du virkelig godt kunne tænke dig - og så prøv at sætte dit mål i den retning. For som nogle af de andre siger, 50.000 kr er ikke vildt mange penge, hvis du vil ud og investere - men det er satme mange penge hvis man er 14, og gerne vil frem i verden. Siden du er på amino, har du helt sikkert også en lille iværksætterdrøm - det kunne måske også være interessant? Min konklusion er blot: lad være med at give dem til en masse "gamle mennesker" og lad dem styre den for dig - det skal du nok få lov til senere. Prøv at se hvad du kan gøre med dem ;) |
Takker mange gange for alle svarene.
Jeg vil tage idéerne til overvejelse. Men samtidig vil jeg heller ikke bare styrte ud og investere, eller bare bruge dem på druk, som mange andre vel gør
Mvh