Hej
Skal til at starte en firma op ved siden af mit nuværende job og har nogle spørgsmål angående det. Det firma jeg skal starte op kræver at jeg tager et kursus til omkring 40.000kr, jeg kan først komme på kurset om et halvt år, ville det være en fordel at oprette en etableringskonto nu? Jeg har jeg mulighed for at spare de 40.000 op på et halvt år, og etableringskontoen har en del fordele mht opsparing, men kan jeg så bruge de penge på etableringskontoen til at betale kurset med? Og ville det være en fordel at få et moms nummer så kurset kan trækkes fra? Ved ikke helt hvad muligheder der er for at gøre det klogest muligt. Mht opstart af firma med momsnummer inden kurset starter, skal det lige nævnes at kurset køre over et helt år så der bliver kun udgifter på firmaet det første år og ingen indtægter. Håber nogen kan komme med nogle gode råd |
Pkt. 1. Undersøg først om der i det hele taget er fradrag for dit kursus.
Pkt. 2. Du skal være opmærksom på at SKAT næppe accepterer et underskud på 40.000 som alene fremkommer ved deltagelse i et kursus.
Husk at der ikke er fradrag for videreuddannelse, men alene for faglig ajourføring.
/Henrik