Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb udlejningsejendom via nystartet aps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

En kammerat og jeg har et ønske om at købe en udlejnings ejendom med 4 lejemål.

ejendommen kan vi få "billigt" da den trænger til en kærlig hånd, 1.350.000

Den offenlige vurdering er 1.750.000 og istandsatte er solgt for 2-2.2 mil.. så der skulle være mening i det.. Vi er begge håndværkere og har fuld styr på hvad der skal laves og hva det koster.  vi vil dog ikke sælge, men forsat udleje.

SPØRGSMÅLET:

Kan vi oprette et Aps, og købe ejendommen igennem dette ?
Vi helst ikke vil sætte vores eget hus og familieliv på spil hvis hele lortet skulle gå galt og mener også at et firma sammen er bedre end at vi nærmest roder vores privat økonomi sammen.

Men hva skal der til, vil banken overhovede låne et nyt APS penge ?   er det nok med pant i ejendomme ?

Hvordan starter vi alt dette her ?  er der ikke en venlig sjæl der kan forklare hvordan vi gør ??

på forhånd tak..

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kan sagtens købe ejendommen gennem ApS.

Om banken vil låne penge til et nystartet ApS kommer nok meget an på hvor meget I selv skyder ind i firmaet, Jeres situation generelt og præsentationen overfor banken er meget vigtig. Men såfremt I låner penge i en bank, tvivler jeg på at I kan slippe uden om privat kaution.

Jeg har tidligere siddet med udlån til ejendomssektoren i en bank, og det var jo dejlig nemt at spørge kunden om kaution. Hvis kunden sagde, at han ikke ville kautionere, var det bare at spørge ham: om han da ikke troede på sit eget projekt? Hvis han ikke selv troede på projektet, hvorfor skulle banken så gøre det. Hvis bankrådgiveren er bare lidt snu får I den stukket i hovedet, så forbered Jer på den og hvad I vil sige...

Hvis jeg var jer, ville jeg starte med at ligge et budget for ejendommen - både drifts- og byggebudget. Og sammen med resten af Jeres præsentation foreligge dette for banken og kreditforeningen, og opnå lånetilsagn. Når I har opnået lånetilsagn gives bud, der selvfølgelig er betinget af at Jeres advokat kan godkende buddet i sin helhed.

Hvis det er en handel der haster, og I har mistanke om at ejendommen kunne ryge til anden side og I er nogenlunde sikre på at I opnår lånetilsagn, ville jeg smide bud afsted med det samme og tillige betinge dette af at I opnår lånetilsagn.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)