Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring som freelance mediegrafiker/webdesigner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg arbejder som freelance webdesigner og mediegrafiker og jeg mener selv jeg har både talent of efterhånden også erfaring til at kunne kalde mig selv en ekspert indenfor faget. Alligevel er det som om jeg burde have mange flere kunder, men hvordan?

Hvor skal jeg reklamere med mig selv og hvordan skal jeg udtrykke mig? Og er der en målgruppe der er bedst at satse på?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Steffen Nørgaard Andersen

P.S. - Mine referencer kan desuden ses på www.n-gd.dk/ref

Art director og grafisk designer - www.inze.it

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Det er altid et godt spørgsmål. Hvis du er dygtig, skal det dog nok komme hen af vejen.

Jeg har været igang som freelance grafiker siden september sidste år, og nu er det ved at være oppe og køre. Du skal satse på dine stærke sider, erkende de svage og så netværke, netværke, netværke – og så lige netværke en gang til.

Bevis dit værd. Kend dine stærke sider, så du formår at sælge dem. Og vær nogle gange lidt fræk...

Det er dog utrolig svært at svare på, da det er forskelligt fra person til person. Jeg kan kun fortælle, hvad jeg har gjort...

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:00
vil give posteren ovenfor ret - netværk, netværk og netværk. Det ER nogle flotte sites du laver - jeg sidder til daglig og smækker priser ud på den slags, og køber eksterne ydelser ind til det vi ikke selv har tid/lyst/kompetencer til at lave, og det er jo folk som os du skal have kontakt med - og vi skal have kontakt med folk som dig.

langt de fleste opgaver vi får kommer ind gennem de her samarbejdspartnere og eksterne kontakter - og langt de fleste gode løsninger vi får lavet, har vi lavet gennem samarbejde med forskellige partnere. så derfor vil jeg anbefale dig at gå ind i alle samarbejder du kan komme afsted med - også selvom opgaverne er små og pengene måske ligeså i starten - det handler ikke kun om referencerne på ens hjemmeside, men mindst ligeså meget om at blive et navn folk nævner for hinanden når snakken går rundt om i logerne :) jeg tror 100x mere på networking end på "markedsføring" - selvom der nok er en hel branche der er uenig med mig :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 23:09
Jeg er enig med de to ovenstående, det vigtigste er at få lært nogen at kende. Har man først en gang bevist sit værd så er det meget nemt for "arbejdsgiveren" at ringe igen næste gang der skal bruges en freelancer.

Det kan anbefales at være lidt med på f.eks. et forum som amino, eksperten eller lignende og så tage de freelance opgaver man nu lige kan få. Det er måske ikke så hurtigt men det er en billig og ganske effektiv måde at få opbygget sig et netværk på.

Du må have held og lykke med biksen fremover.

/Peder
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 02:21
Mange tak for svaret. Nu siger du at folk som mig burde arbejde sammen med folk som jer, så derfor vil jeg da lige prøve lykken og spørge om i tilfældigvis står og mangler en grafiker/webdesigner?, da jeg ser jeres referencer minder meget om det arbejde jeg efterhånden har arbejdet med i nogen tid. Jeg vil gerne sende mit cv og lidt mere om mig selv hvis du er interesseret.

Art director og grafisk designer - www.inze.it

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:28
Det er den helt rigtige vinkel, Steffen. Nogle gange vinder du og får en kunde, andre gange må du bare op på hesten igen. Men det skal nok komme og forhåbentlig en dag bliver du nødt til at takke nej til en opgave – eller give den videre til en af dig evt. samarbejdspartner...

Men derudover skal du selvfølgelig også være synlig, så en smule relevant markedsføring skal du nok bruge penge på. Jeg bruger personligt pengene på online-markedsføring, da de kunder, jeg gerne vil nå, som regel vil søge online efter en freelance grafiker. Og så lad rygtet sprede. Tag kontakt til alt og alle, du kender, og lad dem vide, at du er i gang. Om ikke andet kan det være, de fortæller det videre til andre...

Held og lykke med det!

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Fra  Huset Øjerson Skrevet kl. 14:48
Hej

Blot kort for at bekræfte de øvrige indlæg i, at opbygning af netværk skal have en høj prioritet.

Og så vil jeg ønske dig alt mulig held og lykke - super flot hjemmeside du har

mvh Øjerson

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)