Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ting købt ved privat trækkes fra?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 25. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvordan er man så stillet hvis enkelmandsvirksomheden er moms registeret, men er ophørt og man har det gamle CVR. Kan man stadig trække momsen fra købet. Eller køber man så som virksomhed af en privat person og der ved er der ingen moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

David:

Hej hvordan er man så stillet hvis enkelmandsvirksomheden er moms registeret, men er ophørt og man har det gamle CVR. Kan man stadig trække momsen fra købet. Eller køber man så som virksomhed af en privat person og der ved er der ingen moms ?

ikke forstået. For at du skal kunne trække moms fra så.

1 Skal der være moms på regningen som skal være fra en eksisterende dansk momsregistreret virksomhed

2 Du skal selv have en momsligtig erhvervsaktiv virksomhed

3 Den enkeltmands der skal lukke - skal have alla aktiver ud - ved salg til trediepart med moms hvis det er enkeltvis de sælges, men så er virksomheden jo heller ikke ophørt men forsat momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

Hvis jeg opretter en virksomhed med cvr, måske en enkeltmandsvirksomhed, hvis formål er at oprette en profitabel youtube kanal hvor jeg anmelder ps5 spil. Vil jeg så kunne trække udgifterne til spillene fra i skat? Jeg køber naturligvis spillene i en forretning, hvor jeg får en kvittering.
Målet er at kanalen skal blive så populær, at jeg kan tjene penge på at have den. Måske kan en reol, som spillene kan stå på i baggrunden, så også trækkes fra?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

formentlig klart nej - da du jo også har rådighed privat over spillene og jo samme over reolen, så det skal du ikke forvente ville blive godkendt (du kan heller ikke anmelde hoteller på mallorca og trække dine ophold der fra)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske skulle jeg lade det komme an på en prøve. Det er ganske gratis at opretten en virksomhed og jeg kan nøjes med at købe et enkelt spil, som jeg alligevel ville købe og teste, om de5 kan lade sig gøre at trække det fra.
Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt, men som de andre skriver er det vigtigt du får en kvittering. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu, hvad John siger.

Du KAN trække alt du vil, fra. Men du MÅ ikke.

Du hænger næste 5 år og venter, om Skat kommer med kontrol/indsigelser/bøde.

Jeg ville foretrække at kunne sove rolig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der på nogen måde skulle kunne opnås noget fradrag overhovedet, ville det maksimalt blive forholdsmæssigt ud fra en opgørelse af den erhvervsmæssige anvendelse. For et PlayStation-spil ville den erhvervsmæssige del af anvendelse falde for hver gang du spiller spillet, efter at du har lavet anmeldelsen. Et tænkt eksempel: Du køber et PlayStation-spil til kr. 500. Du spiller det i 6 timer i forbindelse med din anmeldelse, og da det er et fedt spil, spiller du det også en hel del privat efterfølgende (lad os bare sige 24 timer for eksemplets skyld). Du har således 6/30 erhvervsmæssig anvendelse, og kan derfor få fradrag for hvad der svarer til 20% af spillet. Altså kr. 100, hvilket giver en skattemæssige besparelse på måske kr. 50 (+/-).

Når/hvis du sælger spillet igen på et tidspunkt, skal du i øvrigt indregne den (forholdsmæssige) indtægt i opgørelsen af dit skattemæssige resultat af virksomheden. 

Dertil er der også det med dine rettigheder ved forbrugerkøb kontra erhvervskøb. Som forbruger er du markant bedre stillet, hvis der skulle være fejl eller mangler ved spillet, end ved erhvervskøb.

Så ja. Det kan sagtens lade sig gøre, at trække et spil (eller en reol) fra. Helt ligesom det "kan lade sig gøre" at køre for hurtigt eller at køre over for rødt. 

Brug du hellere din energi på at få skabt et indtægtsgrundlag og et navn, der gør at du bliver en troværdig anmelder som folk søger mod, når de skal købe et nyt spil, i stedet for at forsøge at finde mere eller mindre tvivlsomme fradrag, som i sidste ende kan komme til at koste dig flere penge i en skattesag end hvad du fik ud af det i første omgang.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jarhn:
Måske skulle jeg lade det komme an på en prøve. Det er ganske gratis at opretten en virksomhed og jeg kan nøjes med at købe et enkelt spil, som jeg alligevel ville købe og teste, om de5 kan lade sig gøre at trække det fra.

det finder du ikke ud af på den måde - det kan jo være om 5 år skat første gang kører en kontrol og så føres du tilbage og står med stor gæld

Det er ikke som at gå over for rødt, hvor du kun straffes for den gang de stopper dig, de går hele vejen, og alle de andre gange gik godt - i alle fald 3 år tilbage ved en kontrol og kan fjerne det hele

Vil du finde ud af det, så skriv til skat og bed om bindende svar, ellers ender du let som endnu en i gældsstyrelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk dog på, at der ikke vil være nogen moms at trække fra, og en garanti på produktet vil nok heller ikke eksistere.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)