Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med udlejer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle
Jeg ved ikke lige om det her er det rigtige sted at poste mit problem, men jeg præver alligevel.
Jeg har et meget besværlig problem med min gamle udlejer og hans tilbagebetaling af depositum.

Detsvære er sagen en del indviklet, da ejeren af huset har skiftet en gang i den tid jeg har boet der. Den gamle ejer af huset er en ven af den nye ejer (de har hvist haft firmer sammen en gang før i tiden).
I selve huset er der 4 værelser som var/er lejet ud til forskellige personer og studerende.

Siden jeg er fraflyttet mit værelse den 28.01.07 har det simpelthen ikke været muligt at komme i kontakt med vedkommende. Jeg har ringet udtagelige gange, lagt mange beskeder på hans telefonsvar og sent et anbefalet brev til ham. Dette brev har jeg så modtaget retur idag med en note om at det aldrig er blevet afhentet af ham på posthuset.

Den gang jeg flytede fra mit værelset, fik jeg at vide, at jeg skulle betale for nymalig, og at han ville vende tilbæge til mig med flere oplysninger om prisen. Siden jeg ikke har hørt fra ham har jeg prøvet at komme i kontakt med udlejeren, vilket til dato ikke er lykkes. Ind i mellem har jeg prøvet at finde ud af hvad der sker gennem den første udlejer. Han har så prøvet at komme i kontakt med den nuværende ejer af huset, som slet ikke var noget problem og fik at vide af ham, at der kun mangler at blive skiftet et gulvtæppe og så ville jeg får mit depositum tilbæge. Som i kan se, hænger disse to udtalelser jo slet ikke sammen med hinanden. Desuden fik jeg at vide af en af de andre studerende som stædigvæk bor i huset, at mit værelse er blevet lavet om til et kontor kort tid efter jeg var flyttet og at den nuværende ejer næsten hele tiden er på kontoret (ergo, han har haft mulighed for at modtage mit brev + at finde noten fra postdanmark, at der er kommet et brev til ham, som han kan hente på posthuset).

Som det ser ud i mine øjne, er han ude på at snyde mig for mit depositum.

Siden jeg ikke har meget forstand i hensyn til leje af lejligheder/værelser ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få mit depositum tilbage eller komme i kontakt med vedkommende.
Det ville virkelig glæde mig hvis nogen af jer herinde ved/eller har ideer om hvad jeg kan gøre nu.
På forhånd tag for alle svar og ideer.

Mvh

Nils Gödecke

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)