Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ikke trække arbejdstøj uden tryk fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som topic. Var inde og købe nogle arbejdsbukser i dag og der spurgte ekspeditenen om jeg ville have tryk på . Da jeg ikke ville sagde hun af jeg sku være obs på at jeg ikke kunne trække dem fra når der ikke var tryk på. Det har jeg da aldrig hørt før, kan det virkelig være rigtigt?

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 19:02

nej det er ikke korrekt.

du kan trække det tøj du arbejder i fra hvis det er normalt i din branche, feks. hvis du er håndværker.

jeg tvivler på jeg kan trække mine t-shirts fra når jeg arbejder med it :-)

som håndværker kan du jo normalt heller ikke klare dig uden arbejdsbukser etc., så det er en udgift som er normal i den type virksomhed at trække fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Peter Nilsson:
du kan trække det tøj du arbejder i fra hvis det er normalt i din branche, feks. hvis du er håndværker.

Lad os slå fast at udgifter til arbejdstøj normalt er private og dermed den skattepligtige indkomst uvedkommende. Dette gælder normalt også i det omfang der er tale om decideret arbejdstøj, idet anvendelsen heraf træder i stedet for anvendelsen af ens normale daglige tøj.

Fradrag vil efter praksis kun kunne indrømmes, hvis der er en konkret erhvervsmæssig begrundelse for at afholde udgifter til speciel beklædning (eksempelvis ekstraordinær slid og smuds).

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)