Hej med Jer Er der en enkelt advokat/revisor der kigger med i dette forum, eller ville vedkommende få for travlt? ![]() Må man skævdele udbyttet fra en virksomhed i en periode på eks. 3 år. /René |
Fordeling af overskud
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Mangler lidt information fra dig af, hvis du vil have et brugbart svar. Og er din situation enten: 1. At en af medejerne har udbetalt fået udbetalt et større udbytte end dig ELLER 2. At det større udbytte f.eks. er vederlag for en større indsats (tid eller penge)? - og skal pengene udbetales som løn eller udbytte i f.eks. A/S eller ApS? - det er nemlig muligt at lave sådanne ordninger men mit råd er, hvis ordningen skal aftales for en 3-årig periode og:
Formålet er at forebygge at en medejer risikerer at miste gnisten/lysten til at gøre en ekstra indsats fordi man alligevel vil få mindre ud af det i de næste 3 år - og det vil jo ikke være optimalt for jeres fælles virksomhed. Aftaler af denne karakter kan typisk nedfældes i f.eks. en anpartshaveroverenskomst (ApS) eller aktionæroverenskomst (A/S) eller interessentskabskontrakten (I/S). - og ja, advokater har travlt - MEN jeg har lige erfaret på egen krop, at iværksættere har endnu mere travlt, da jeg snart slår dørene op for mit eget advokatfirma, som tager udgangspunkt i kundens behov - og hvor jeg lytter til kunden men også giver kunden konstruktivt modspil for at opnå det mest optimale resultat for kunden ;-) |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)