Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af overskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med Jer

Er der en enkelt advokat/revisor der kigger med i dette forum, eller ville vedkommende få for travlt?

Må man skævdele udbyttet fra en virksomhed i en periode på eks. 3 år.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:57
Personlig virksomhed eller selskabsform ? Men ellers er mit umiddelbare svar ja - Det kan lade sig gøre

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:16
Mangler lidt information fra dig af, hvis du vil have et brugbart svar.

Hvordan er virksomheden organiseret - interessentskab - aps/ A/S eller andet?

Og er din situation enten:

1. At en af medejerne har udbetalt fået udbetalt et større udbytte end dig ELLER

2. At det større udbytte f.eks. er vederlag for en større indsats (tid eller penge)? - og skal pengene udbetales som løn eller udbytte i f.eks. A/S eller ApS? - det er nemlig muligt at lave sådanne ordninger men mit råd er, hvis ordningen skal aftales for en 3-årig periode og:

•  f.eks. skyldes, at en af indehaverne yder en større arbejdsindsats, så skal det større udbytte betinges af, at personen fortsat yder en nærmere defineret arbejdsindsats eller

• f.eks. skyldes et større økonomisk indskud end dig - så skal ordningen kunne tages op til revision på dit ønske, hvis du efterfølgende skyder et tilsvarende beløb ind eller du vælger at hæfte personligt for en del af virksomhedens gæld.

Formålet er at forebygge at en medejer risikerer at miste gnisten/lysten til at gøre en ekstra indsats fordi man alligevel vil få mindre ud af det i de næste 3 år - og det vil jo ikke være optimalt for jeres fælles virksomhed.

Aftaler af denne karakter kan typisk nedfældes i f.eks. en anpartshaveroverenskomst (ApS) eller aktionæroverenskomst (A/S) eller interessentskabskontrakten (I/S).

- og ja, advokater har travlt - MEN jeg har lige erfaret på egen krop, at iværksættere har endnu mere travlt, da jeg snart slår dørene op for mit eget advokatfirma, som tager udgangspunkt i kundens behov - og hvor jeg lytter til kunden men også giver kunden konstruktivt modspil for at opnå det mest optimale resultat for kunden ;-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)