Hej Aminoer Planen var at jeg ville købe 3 atv`er til mig selv og et par venner, men under prisforhandlingerne tilbød producenten at jeg kunne blive deres danske importør/forhandler. De har i forvejen forhandlere i bla. Tyskland, Frankrig og Belgien men ingen i Danmark. Inden jeg begynder at aftale en masse med producenten, er der lige nogle ting, jeg vil have afklaret og håber der er nogen herinde som kan hjælpe. 1. Producenten siger at leveringsbetingelserne er enten FOB eller CIF, men at de kan tilbyde de bedste priser hvis jeg vælger CIF. Men hvad er det nu jeg selv skal sørge for hvis jeg vælger henholdsvis FOB eller CIF? 2. Vil det være billigst at få atv`erne sendt direkte til Danmark eller vil der være nogen fordel hvis jeg fik dem sendt sammen med atv`erne til Tyskland og så hentede dem dernede? Evt. lade den tyske forhandler stå for importen og så købe dem af ham. Jeg tænker hermed på om toldsatserne er de samme eller om der er noget at spare ud over lidt papirarbejde. 3. Da jeg er ny ud i import, vil det jo nok være en fordel, hvis jeg fik en med erfaring inden for import til at hjælpe i starten. Jeg hører derfor gerne fra jer hvis der er nogen med import erfaring, som vil hjælpe mig i starten. Mvh Kim |
Smid mig en mail på emerson.espersen@gmail.com så skal jeg kigge lidt på det hele for dig. :)