Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina til Danmark eller via Tyskland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Planen var at jeg ville købe 3 atv`er til mig selv og et par venner, men under prisforhandlingerne tilbød producenten at jeg kunne blive deres danske importør/forhandler. De har i forvejen forhandlere i bla. Tyskland, Frankrig og Belgien men ingen i Danmark. Inden jeg begynder at aftale en masse med producenten, er der lige nogle ting, jeg vil have afklaret og håber der er nogen herinde som kan hjælpe.

1. Producenten siger at leveringsbetingelserne er enten FOB eller CIF, men at de kan tilbyde de bedste priser hvis jeg vælger CIF. Men hvad er det nu jeg selv skal sørge for hvis jeg vælger henholdsvis FOB eller CIF?

2. Vil det være billigst at få atv`erne sendt direkte til Danmark eller vil der være nogen fordel hvis jeg fik dem sendt sammen med atv`erne til Tyskland og så hentede dem dernede? Evt. lade den tyske forhandler stå for importen og så købe dem af ham. Jeg tænker hermed på om toldsatserne er de samme eller om der er noget at spare ud over lidt papirarbejde. 

3. Da jeg er ny ud i import, vil det jo nok være en fordel, hvis jeg fik en med erfaring inden for import til at hjælpe i starten. Jeg hører derfor gerne fra jer hvis der er nogen med import erfaring, som vil hjælpe mig i starten. 

Mvh

Kim

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:48
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:39

Tak for din mail Morten. Den gjorde mig en del klogere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 23:46

Morten Espersen:

Smid mig en mail på emerson.espersen@gmail.com så skal jeg kigge lidt på det hele for dig. :)

Hvorfor er det lige at du ikke vil dele din store viden med os andre her på Amino?? 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 23:57

Vi Lufter Hund:

1. Producenten siger at leveringsbetingelserne er enten FOB eller CIF, men at de kan tilbyde de bedste priser hvis jeg vælger CIF. Men hvad er det nu jeg selv skal sørge for hvis jeg vælger henholdsvis FOB eller CIF?

Hvis din leverandør kan tilbyde de de bedste priser ved at du vælger CIF er der noget galt .... 

Du bør generelt aldrig vælge CIF fra Kina da det kan blive en meget dyr fornøjelse for dig i sidste ende, da du også skal betale for de danske handling omkostninger.

Køb FOB og få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig da det vil være den billigste løsning.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)