Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed / skat / jeres kommentar

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er 24 år og ved at afslutte 5 års økonomistudie på CBS. Jeg har det sidste år tænkt meget over hvad det er jeg har lært på CBS. Og min konklusion er, at jeg lært en masse færdigheder som er rettet mod et lønmodtagerliv. Jeg har gudskelov, mod skolens grundfilosofi, fået en fed forretningside sammen med en jævnaldrende, som vi har arbejdet på siden marts.

Det er en virksomhedside, som indebærer en hjemmeside, som skal crawle informationer fra ca. 120 forskellige hjemmeside. Det skal således være muligt at søge blandt disse enheder/produkter efter forskellige kriterier. Det er en hjemmeside, som giver brugeren et overblik over et bestemt marked...ligesom momondo gør med flybilletter og som Boliga gør med private boliger. Vi forventer/håber, at hjemmeside er oppe og køre september/oktober.

Til at starte med, snakkede vi med en webdesigner jeg kender personligt, som har et webdesignfirma med 10 ansatte. Han sagde: "det kommer til at koste millioner". Derefter snakkede vi med en anden vi kender...som sagde: "i kommer langt for 50.000 kr.". Så bliver man jo noget forvirret.

Vi har nu snakket med en webdesigner, som har ansat 2 programmører. Alle i starten af 20'erne. De koster 500 kr. i timen og de estimerer, at det vil tage 200-250 timer at programmere det. Det kommmer lidt an på hvor mange funktioner vi vil have med til at starte med.

1) Så lad os antage, at det koster 100.000 kr. at finansiere dette projekt. Så skal vi fremskaffe 50.000 kr. hver.  Vi vil låne pengene af enten banken eller familie. Nu kommer det vanskelige... når pengene en dag skal betales tilbage, vil vi meget gerne undgå at pengene skal betales tilbage med personbeskattede penge. Vi har tænkt os starte et ApS, men selskabet kan ikke låne pengene af bank/familie, da det ikke er etableret endnu. Så det oplagte er, at vi låner pengene (fysisk person) og smider dem ind i selskabet...men som sagt...når pengene skal betales tilbage til bank/familie...så skal jeg tjene 100.000 kr. for at betale 50.000 kr. tilbage (løn).  Det vil jo være noget lettere hvis selskabet kan låne pengene, og det derefter er selskabet som afbetaler gælden. Men igen...selskabet kan ikke låne penge før det er etableret og det kræver en egenkapital på min. 80.000 kr. Hvad muligheder er der her?

2) Et alternativ til, at vi betaler 100.000 kr. for hjemmesiden er, at webdesigneren bliver medejer. Vi synes selv, at det er en ret fed forretningside ..og det synes webdesigneren også. Har i nogen forslag til hvordan man kan sammensætte "en alternativ deal" med udgangspunkt i, at webdesigneren f.eks. får 10% ejerandel. Har i nogle ideer..gode og dårlige erfaringer? Han vil isåfald ikke have ret til løn...men ret til udbytte.

3) hvis der er nogle herinde, som kan give et godt tilbud på webdesign må i sige til. Det skal gerne være billigere for, at det har interesse : )

mvh Alexander

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)