Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smykkewebshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
I september 2004 startede jeg smykkefirmaet K-smykker, og i foråret 2005 åbnede jeg webshoppen www.k-smykker.dk.

Jeg er autodidakt smykkekunster, men da jeg samtidig læser til læge og har en dreng på 8 måneder, ser jeg mig nødsaget til at lukke butikken.

Da jeg ved, at der ude i verden findes andre piger som mig, som kan lave fine smykker, har jeg valgt at sætte min shop til salg. For i et sådant projekt med at starte sin egen webshop og få gang i salget, er der et utroligt stort stykke arbejde - meget større end man umiddelbart skulle tro! -Så her er en oplagt mulighed hvis man ønsker sin egen smykkewebshop, og gerne vil hurtigt igang.

Det kan også være at nogen er interesseret i at overtage firmaet og ansætte en eller flere til at lave smykkerne.

Fakta om webshoppen:

Omsætning i 2006 ca. kr. 40.000,-.

Pr. dags dato 225 personer tilmeldt nyhedsmailen.

8000 - 10.000 klik pr. måned.

Scannet-shopløsning. Enkel at bruge. Pris pr. mdr.: 400,- + moms.

Betalingsmetoder: Dankort, de alm. udenlandske kort, herunder VISA, Nordeas e-betaling, og så selvfølgelig almindelig bankoverførsel.

Webshoppen er tilmeldt Forbrugsforeningen, ENGODSAG samt andet provisionsbaseret markedsføring.

Prisen er 14.000,- hvilket inkluderer Goodwill, domænet www.k-smykker.dk, smykkevarelageret, leverendørkontakter og selve webshoppen. Jeg kan desuden formidle kontakt til den desígner som har designet logo og visitkort, så rette navn vises!

Det er ikke dyrt, når man tænker på hvor meget slid der ligger bag...

Der er desuden en hel del faste kunder!

Med venlig hilsen

Henriette Kaae.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 12:56
Kære Henriette!

Det lyder interessant og jeg er interesseret. Vil du kontakte mig for uddybende informationer endten på piakrondal@gmail.com eller på telefon 22 35 32 42

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:11
Hej Henriette

Sæt gerne din shop til salg på www.webshop4sale.dk , det er fuldstændig gratis. Vi er ca 10 minutter gamle :)

Mvh

IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 10:07
Opfølgning på denne tråd, set med købers øjne.

Har lige fået denne mail fra Henriette i dag:

"Kære Pia.

Jeg skriver til dig for at sige tak for din interesse mht. k-smykker. Desværre er tilbuddet ikke længere gældende. Så vi aflyser vores aftale i morgen, torsdag.

Med venlig hilsen

Henriette"
Forud er gået 2 telefon samtaler, omhandlende hvilke oplysninger, jeg som køber ønsker inden jeg vil bruge yderligere tid og involverer min Advokat. I første samtale får jeg oplyst at varelageret = alle de smykker jeg kan se i butikken, på lager. Blandt mange oplysninger Henriette skal finde, er en af de ønskede fra min side, varelagerets nøjagtige størelse. I samtale nr. 2 havde Henriette fundet ud af, at der næsten, var varelager for samme beløb, som butikken var sat til salg for..........det behøvede jeg ikke at tælle for at kunne se. Henriette ønskede selv at bruge en del af varelageret til salg på en messe og ønskede derfor ikke at lade det følge butikken..........

Dette var efter min mening et langt fra gennemtænkt salgsopslag!

Kære Henriette!

Indrømmet, jeg bliver sku irreteret over at spilde min tid på telefonsamtaler og alle de tanker der følger med et evt. køb. Men jeg vælger at tænker at du Henriette, er ramt af det man kalder for "ammehjerne" og derfor har dit focus det forkerte sted i forhold til butiks salg. Mit råd til dig er derfor: Få en trediepart til at klare det salg for dig. Få en anden til at finde alle de praktiske oplysninge, du skulle finde svar på ............... få en anden til at klare det fra A-Z!

Jeg ønske dig held og lykke med butikken.

Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:57
Kære Pia

Jeg har valgt at knytte en kort kommentar til dit indlæg her på Amino.

Jeg synes det er lidt upassende at komme med et personangreb.

Jeg gik i tænkebox mht. at sælge min shop til dig, og kom frem til, at jeg ikke er sikker på at du kan bevare den standard som er sat. Jeg gjorde dig faktisk en tjeneste, for jeg tror du ville miste de faste kunder, og dermed en del af den årlige omsætning.

Så ud fra den betragtning, var din tid brugt på at tale i telefon ikke helt spildt.

MVH Henriette

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 21:39
Kære Henriette!

Jeg synes at du skal læse mine ord igen og derefter dine egne............gå så i tænkeboks en gang til og se hvem der kommer med personangreb og hvem der ikke gør. Jeg undskyldte ovenikøbet din opførsel og gav dig et velment råd, inden du satte butikken til salg igen!
Sjovt og uforskammet svar, du der kommer med......... en underlig og meget ulækker drejning tingene tog! Det var dig der ikke ville sælge butikken med det lovede varelager, fordi du havde fundet ud af at der var for mange varer i forhold til de penge du havde sat den til salg for...............du ville på Trend sale med din mor i weekenden i midten af maj, (dagen efter at jeg havde overtaget butikken - hvis salget var gået igennem) med en del af varelageret. Og så var der alle de spørgsmål du skulle finde svar på, alt det du ikke vidste og ikke havde tænkt på i forbindelse med et salg.

At du laver den fordrejning af tingene, siger mere om din personlighed end min!
Jeg vil lade det være op til den enkelte at vurderer om det er sværer at sætte halv- og helfabrikata sammen eller om det at skabe noget fra bunden er det............derudfra kan man så vurdere standarden og om jeg skræmmer kunderne væk!
Smag og behag er jo gudskelov forskellig.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:52
Dato: 28-03-2007 18:57:21 Forfatter: Henriette K.
jeg ikke er sikker på at du kan bevare den standard som er sat. Jeg gjorde dig faktisk en tjeneste, for jeg tror du ville miste de faste kunder, og dermed en del af den årlige omsætning.

Undskyld jeg blandet mig, men jeg forstår ikke hvorfor du Henriette, ikke er lidt ligeglad med om Pia mister nogle af de faste kunder, sålænge du får dine penge for webshoppen og varene burde du da være glad, man blander sig som regel ikke i hvad køber har af planer. For jeg går da udfra Pia havde nogle planer for optimering af indtægten, da der jo ikke er nogen som kan leve af en årlig omsætning på 40 K,

PS. Pia som du nok kan se er jeg lidt på din side her.  og så syntes jeg det virker utrolig dumt at sætte noget til salg og så ikke ville sælge alligevel, det var så til dig Henriette

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 22:36
Dato: 28-03-2007 21:52:28 Forfatter: magle 
For jeg går da udfra Pia havde nogle planer for optimering af indtægten, da der jo ikke er nogen som kan leve af en årlig omsætning på 40 K,

PS. Pia som du nok kan se er jeg lidt på din side her.  og så syntes jeg det virker utrolig dumt at sætte noget til salg og så ikke ville sælge alligevel, det var så til dig Henriette

Kære magle!
1000 tak for opbakningen............
Der er ingen tvivl om at jeg er rystet over ordlyden. Så dit skulderklap kom som sendt fra himlen . Jeg er godt nok irriteret over at befinde mig i en situation, der kun kan betegnes som mudderkastning............ØV.....det havde jeg forsvoret nogensinde skulle ske for mig, i dette forum. Så blev jeg så klog

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:15
Henriette, hvad Pia vil gøre med shoppen efter købet må jo være op til hende selv. Du er selvfølgelig velkommen til at komme med indspark baseret på dine erfaringer, men jeg kan ikke se din kommentar om standarden som andet end en dårlig undskyldning.

Jeg har selv været med til en lignende sag, hvor vi stod overfor at skulle opkøbe et andet firma. Efter mange drøftelser med indehaveren og revisorregninger på over  20.000 kr., valgte han at sælge til anden side, da vi bad om at se et ajourført og revideret regnskab. Så Pia, jeg kender alt til hvordan du har det. En smule seriøsitet er vel det mindste man kan forlange?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 09:07
Dato: 29-03-2007 08:15:08 Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
Henriette, hvad Pia vil gøre med shoppen efter købet må jo være op til hende selv. Du er selvfølgelig velkommen til at komme med indspark baseret på dine erfaringer, men jeg kan ikke se din kommentar om standarden som andet end en dårlig undskyldning.

Jeg har selv været med til en lignende sag, hvor vi stod overfor at skulle opkøbe et andet firma. Efter mange drøftelser med indehaveren og revisorregninger på over  20.000 kr., valgte han at sælge til anden side, da vi bad om at se et ajourført og revideret regnskab. Så Pia, jeg kender alt til hvordan du har det. En smule seriøsitet er vel det mindste man kan forlange?

Kære Kurt!
1000 tak for dit skulderklap  og hvor har du dog ret!
Jeg bad netop om at få alle fakta oplysningerne på skrift og gjorde opmærksom på at jeg ikke havde tænkt mig at komme til møde før dette var på plads og slet ikke involvere min Advokat før ...........og for mig ser det ud som om, det var her tråden knækkede for Henriette.
Henriette oplyste telefonisk til mig, at der var 130 stk. smykker på varelageret og når hun regnede værdien af dem ud, var det jo næsten lige så meget som butikken var sat til salg for.................selv med min mest kreative hovedregning kan jeg ikke få det til 14.000,- .........ikke engang det halve........ Henriette oplyser, efter at jeg har gået hende på klingen omkring forskellen på indkøbspris og udsalgspris at 3 af armbåndene koster kr. 48,- at fremstille.........Når jeg kigger på udvalget i butikken, kan jeg se at langt de fleste af smykkerne i K-smykker, materialemæssigt kun koster 1/4 i fremstilling. Og da der ikke er lagt en masse arbejdstimer i videre forarbejdning af materialerne.........stort set kun samling af tingene er arbejdslønnen minimal. Herregud det tager 2minutter at lave en binding - som er den mest komplicerede fremstillingsform der er brugt. Der er nu engang forskel på indkøbspris og udsalgspris!
Sidder her og tænker på hvad Henriette får ud af at skrive som hun gør??? Og det eneste jeg kommer frem til er at Henriette, har begået en brøller og istedet for at vedkende dette...........forsøger hun at svine mig og mine produkter til! TRIST.........
Jeg har det helt fint, med ikke at købe Henriettes butik, men er meget harm over den useriøsitet og efterfølgende ulækre kommunikationsform, der er lagt for dagen!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)