Hej brugere af amino
Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt over en ide, dog ved jeg ikke om der noget potentiale i den, altså, at den kan blive til en virksomhedside, - noget man kan bygge en virksomhed op omkring. Here it goes... Ideen kom til mig på en gåtur med kæresten. Vi kom forbi et buskads hvor der lå en fin ny citybike. Kæresten og jeg kommer derpå til at snakke om, at det bare er så træls når ens cykel bliver stjålet. Så gik jeg efterfølgende lidt og tænkte over hvordan man kunne gøre noget ved denne problemstilling. Jeg er kommet frem til følgende (indtil videre. ) At når man som forbipasserende ser en cykel liggende et sted, at man tager et billed af den med sin mobil(de fleste har jo efterhaånden en mobil med indbygget kamera) og det tager ingen tid at tage sådan et billed, også sende billedet til fx 1234 som er en hjemmeside(fx.ww.jernhesten.dk) Her kommer billedet af cyklen så til at ligge, også kan man så logge sig ind hvis man har fået stjåelt sin cykel og se om man skulle være heldig at der en en som har taget et billede af den. Er ikke helt sikker på det med indtjeningen, altså hvordan det skal foregå endnu. Har flere bud.Den jeg hælder mest til pt. er at man skal betale et mindre beløb for at kunne logge ind og se billederne af cyklerne på siden.Er usikker på dem som tager billedet skal have noget for det. Har overvejet enten at man "får" nogle penge som man så kan donere eller at man er med i en konkurrence om en rejse eller lign. Ellers kunne man også "bare" køre på at man gør en god gerning/frivilligt arbejde(micro voluenteering). En af de største udfordringer jeg står overfor er er at "lave" en hjemmeside- da jeg desværre ikke er nogen IT-"nørd", så kan ikke lave noget af det selv ihvert fald ikke uden hjælp eller noget oplærning. Any advice? Men er ideen noget eller ej? Alt det bedste Martin |
Virksomheds potentiale eller ej?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)