Hej Amino-brugere
Jeg har med stor interesse deltaget i debatten på amino i et stykke tid, og fra tid til anden kommer spørgsmålet om anbefaling af revisorer op på Amino. Som statsautoriseret revisor synes jeg på branchens vegne desværre der er alt for stor fokus på at det helst ikke skal koste noget, frem for fokus på kvalitet i arbejdet.
I denne tråd kommer der til Riccardo tre anbefalinger af revisorer, hvor ingen af de tre fungerer som statsautoriserede eller registrerede revisorer (jf.
cvr.dk), hvilket medfører at ingen af de tre er omfattet af vor branches regler om lovpligtig kvalitetskontrol, ligesom de heller ikke som udgangspunkt er dækket af en lovpligtig ansvarsforsikring vedrørende udførelsen af deres arbejde. De kan som følge heraf ikke foretage revision af aktie- eller
anpartsselskaber.
Når det så herudover sker en - ganske vist velment - anbefaling af Jesper Bendix, der to gange er idømt bøder af branchens disciplinærnævn (se http://www.disciplinaernaevnet.dk/sw27425.asp) for at have handlet i strid med god revisorskik bliver jeg oprigtig bekymret.
Jeg håber, Riccardo, at du finder en god revisor, men jeg vil foreslå at du kigger dig omkring i dit lokalområde og evt. taler med din
bank eller andre erhvervsdrivende i dit lokalområde om hvem de kan anbefale. Når du har fundet en mulig revisor, så besøg ham/hende og vurder om prisen, rådgivningen og kemien under ét taler for at anvende ham/hende. Hvis du er i tvivl så opsøg nr. 2 på listen, så du kan vurdere forskellen.
... og spørg lige til om det er en statsautoriseret / registreret revisor, så du er sikker på at de er omfattet af kvalitetskontrol og ansvarsforsikring....
Ole