Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

php include

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandens hvor er i kloge ;)

Jeg vil lave en prissammenligningsside over produkter.

- Derfor skal jeg have mulighed for hurtigt at kunne ændre priser m.m.

Lige nu er siden bygget op med naturlig header, body, footer. og left content, center content, right content.

I mit center content skal der laves forskellige sider med forskellige produkter, så det vil være manuelt arbejde iht. produkt, pris o. lign.

I mine contents på siderne er der bannere som skal kunne skiftes ud, og derfor bruger jeg lige nu php include til dem. Dog kan jeg ikke bruge dem da jeg også lavede øvrige mapper.

Det ville derfor være rigtig fedt, hvis jeg kunne lave den optimale løsning.

laankontanter.dk er en af mine sider, som er bygget op på samme måde.

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg ved ikke hvad du mener med at "overvåge" flere sider ... men det er ihvertfald under alle omstændigheder forkert at bruge det til trådstarters problemstilling, 100% endda. At dømme på din signatur burde du vide dette.

Jeg læste lige trådstarteres indlæg igennem en 3-4 gange, og tror jeg misforstod behovet... Jeg så bare sætningen: Jeg har derfor lavet php include sider, så jeg kan administrere alle sider, via én side.

Hvis man blot ønsker at se/administrere flere sider på en side, er der intet problem i at lave det i iframes. Der er ingen grund til at gå over åen efter vand alt for mange gange.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Rosenlund:

Nu er der aldrig én specifik løsning som er dén optimale, men jeg tror du skal igang med at kigge på noget MySQL for at komme nærmere den optimale løsning i dit projekt :-)

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 10:47

OKay jeg må prøve at læse lidt på det. :)

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:48

Bortset fra at du så bygger hele siden op med absolute stier, som istedet burde være relative.
Man bygger ikke siden op med billeder. Det er jo billedernes placering der bliver absolut, ikke include-filernes. Siderne/includefilerne kan du jo netop knalde rundt i som du vil, uden at de relative referencer til mere statiske ressourcer som billeder går af fløjten. Og hvis du på et tidspunkt flytter billederne (eller PDF'erne eller whatever) et andet sted hen, ændrer du så bare i define-konstanten.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:59

david k:

Det er jo billedernes placering der bliver absolut, ikke include-filernes.

Uden at det skal ende ud i en længere diskution så skal jeg prøve at skære det ud i pap for dig:

Hvis links (her menes både links til sider, style sheets, billeder, javascript) henviser til en lokal resource (altså noget på dit eget webhotel) så er det en fejl hvis linket starter med http://www.ditwebhotel.dk/ istedet skal linket blot være f.eks. /media/style.css

Håber du forstår det nu :-)

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 11:06

Mads Rosenlund:

Lige nu er siden bygget op med naturlig header, body, footer. og left content, center content, right content.

I mit center content skal der laves forskellige sider med forskellige produkter, så det vil være manuelt arbejde iht. produkt, pris o. lign.

I mine contents på siderne er der bannere som skal kunne skiftes ud, og derfor bruger jeg lige nu php include til dem. Dog kan jeg ikke bruge dem da jeg også lavede øvrige mapper.

laankontanter.dk er en af mine sider, som er bygget op på samme måde.

Jeg må give Jens ret i, at hvis det "bare" er det, så lav det dog med nogle iframes. Hvis det hele kun handler om at skifte nogle bannere ud ift hvad der vises i "center content" (som jeg forstår det "produkttype" osv) så er brug af includefiler totalt overkill. Selv iframes ville være overkill - header, left, right osv burde bare være tomme div'er du fylder ud med banner-indhold i et javascript onload eller document.ready (hvor du så kan tjekke hvad center-content er, og så sætte de relevante bannere på) 

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 11:24

Hvad betyder iframes i forbindelse med SEO?

Synes jeg kan huske et eller andet der, eller tager jeg fejl ?

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 11:24

..http://www.ditwebhotel.dk/ istedet skal linket blot være f.eks. /media/style.css. Håber du forstår det nu :-)
Du forstod tydeligvis ikke mit svar. Ja, det ville naturligvis være en fejl hvis man gjorde noget så tåbeligt, men i modsætning til dig går jeg ikke ud fra at spørgeren er tåbelig. Og jeg går slet ikke ud fra at nogen kunne finde på at linke til lokale ressourcer på en hjemmeserver fra en hjemmeside. EOD

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:26

Mads Rosenlund:

Hvad betyder iframes i forbindelse med SEO?

Det er netop en af grundende til at man skal holde sig fra iFrames :-)

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)