Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldregler for parfume

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund

Til min side parfume priser vil jeg udvide med webshops som ligger udenfor Danmark. Det skal suppleres op med et par guides, og i en af dem vil jeg programmere en toldberegner. Præcis som denne, hvor jeg bare vil målrette min parfume. Jeg har prøvet at finde en side med officielle toldsatser, og kunne finde noget SKAT / Vita, hvilket dog ikke gjorde mig klogere.

De har selv denne side hvor de angiver:

Aftershave & deo til 6,5%

Parfume til 0%

Det besværliggør selvfølgelig for kunden, i og med de skal angive hvor stor del af bestillingen der er det ene og hvor stor del der er det andet. Afprøver jeg igen deres beregner, så er der ingen forskel på om jeg indtaster: Autoradio (17%) eller Parfume (0%), hvilket indikere den ikke virker, eller jeg ikke forstår det korrekt.

Er der nogle som meget kort opridse toldreglerne, så jeg kan lave en service og selv hjælpe mine brugere videre? 

Sådan forstår jeg det

Så vidt jeg kan forstå toldreglerne så er disse sådan:

Er varens prise under 80 kr (eksklusiv fragt) er ekstra omkostninger = 0.
Er varens pris over 80 kr (eksklusiv fragt) afregnes det sådan her, ved eksempelvis aftershave

Bestilling:
200 kr aftershave
50 kr i fragt
Gebyr, behandling Post Danmark: 160 kr
Told: (200 * 0,065) = 13 kr  
Moms (200 * 0,25) =  50 kr
= Kunden total 473 kr.

Specielt er jeg i tvivl om man skal beregne told & moms af netto beløbet for sig, eller man skal beregne moms af beløbet inklusiv told? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15096
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Schneidereit:

Specielt er jeg i tvivl om man skal beregne told & moms af netto beløbet for sig, eller man skal beregne moms af beløbet inklusiv told? 

Du beregner det forkert... Har skrevet et delvist færdigt indlæg om emnet her

Tager vi udgangspunkt i dit eksempel, så ser tallene således ud:

Bestilling:
200 kr aftershave
50 kr i fragt
Gebyr, behandling Post Danmark: 160 kr
Told: (250 * 0,065) = INGEN da værdien er under 1150 kr
Moms (250 * 0,25) = 62,50 kr
= Kunden total 472,50 kr.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:53

Meget smukt, jeg vil læse dit indlæg. Måske er dette allerede besvaret, men nu smider jeg den lige her anyway.

For at være helt sikker, da min beregner skal bruges på to toldgrupper, så kræves det at brugeren opgiver værdien af vare i den ene toldgrupper + værdien af vare i den anden toldgruppe? Eller bliver alt bare beregnet efter den dyreste toldgruppe? Hvis ikke. Du beregner told af fragten også, det giver jo en problemstilling, for hvilken toldprocent skal jeg bruge hvis der er købt vare fra flere toldgrupper? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:58

Fashion du beskriver meget tydligt at bagatelgrænsen er inklusiv moms, her fortæller de meget tydligt det er eksklusiv moms

EDIT kan se beregneren er korrekt, men der først bliver beregne toldgebyr når varenspris er over 1150 kr. Giver det ikke en fejl i begge eksempler. Det du giver i tråden plus det du skilter med på bloggen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:13

Casper Schneidereit:

For at være helt sikker, da min beregner skal bruges på to toldgrupper, så kræves det at brugeren opgiver værdien af vare i den ene toldgrupper + værdien af vare i den anden toldgruppe? Eller bliver alt bare beregnet efter den dyreste toldgruppe? Hvis ikke. Du beregner told af fragten også, det giver jo en problemstilling, for hvilken toldprocent skal jeg bruge hvis der er købt vare fra flere toldgrupper?

Altså hvis et produkt falder ind under to toldgrupper, så er det altid den gruppe med den højeste toldsats, som der bliver beregnet ud fra...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:17

Så det er dumt at købe en autoradio sammen med en palle parfume.... :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20

Casper Schneidereit:

Fashion du beskriver meget tydligt at bagatelgrænsen er inklusiv moms, her fortæller de meget tydligt det er eksklusiv moms

Der var lige en skrivefejl... Sorry!

Varens værdi er EX porto, når det skal afgøres om der skal afregnes told eller ej, men når udregningen går igang er det inkl porto...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:21

Casper Schneidereit:

Så det er dumt at købe en autoradio sammen med en palle parfume.... :-)

Det er to produkter. Dvs så beregnes den ene efter toldsatsen for autoradioer, mens pallen med parfume beregnes efter toldsatsen for parfumer...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:23

Jeg er ved at få styr på det nu, så smider jeg et link når min beregner er klar.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)