Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer vi videre?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Ja, vi har haft nogle problemer med oppetiden på vores server på det seneste. Vi er bestemt ikke tilfredse med vores udbyder (Surftown) lige nu. Trods en opgradering til Linux-server, så har det ikke hjulpet - endnu i hvert fald.

Beklager at I er gået forgæves.

Og Karsten, ja vi har haft travlt i nat  - håber at det ser lidt bedre ud nu. Der er dog stadig et stykke vej endnu, men vi er yderst taknemmelige for jeres input.

Mvh

Torben

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:57
Hej Torben,

Hvis i søger stabilitet vedr. hosting kan jeg varmt anbefale Tue fra Device.Webbureau - vi har både server og webhotel hostet hos dem - til meget fornuftige priser.

Det er klart - at de ikke kan konkurrere med Sufttown, men tænk over hvilket billede du sender til dine forbrugere vedr. hosting leverandør. En bruger der tilmelder sig ligger adresser og numre på nettet, og forventer derved  naturligvis at de oplysninger ligger ansvarligt.

Det var ikke for at skyde surftown ned, men hvis du ønsker problemfri hosting, snak med Tue. www.device.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 14:09
Jeg synes, i har et interessant produkt, og jeg kan se, der kommer mere farve på siden, jeg synes nemlig også, den var for bleg. I kunne godt bruge et mere "ægte" billede af barbermaskinen på forsiden. 

Det bør fremgå tydeligere, hvad i tilbyder - "Få barberbladene bragt lige til døren" eller noget i den retning måske.

I kunne også bruge nogle glade ansigter i headeren (måske jer selv) med barbermaskine eller skraber i brug.

I har nogle gode tips i højre side, der kan linke til artikler.

En lille note - det hedder bekæmpelse og ikke bekæmpning (overskrift på en af undersiderne).

God vind med det hele! Bliver spændende at se, hvad det ender med.

Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:52
Hej
Jeg har lidt svært ved at se eksistensberettigelsen for din webshop - for mig lader det ikke til at du tilbyder mere end det lokale supermarked hvor jeg alligevel skal forbi med jævne mellemrum...
Hvorfor har du f.eks. ikke et meget bredere udvalg af mærker? Så vidt jeg kan se, tilbyder du kun Gillette som nok er et godt mærke, men også et sindsygt dyrt mærke... hvorfor ikke nogle af de billigere mærker (tænker ikke på engangsskrabere, men andre kvalitetsmærker)

Hvorfor ikke tilbyde abonnement på de produkter man benytter ofte? Folk ved jo hvad de benytter og hvor meget - og alternativt kan du regne det ud for dem elektronisk enten hvis de har handlet hos dig i et års tid eller hvis de indtaster lidt om dem selv.
Tilbyd på den basis folk at få tilsendt deres "ration" hver 3. måned - sikre penge for dig og kunden slipper for at skulle huske og tænke selv :-)

Som andre også er inde på, drop den tvungne tilmelding som bruger - lad det dog være frivilligt for folk om de vil oprette sig med de ekstrafunktioner det medfører, eller som de blot vil handle her og nu...
Hvis jeg skal handle i din shop skal det være lige så let som når jeg går ind i kiosken rundt om hjørnet - a quick in and out...

Slutteligt, hyr en grafiker (for din shop er kedelig) og læs Thorborgs e-pusher. Begynd desuden at læse dine statistikker dagligt. Find ud af hvem der kommer ind, hvor mange, hvor fra, hvad de laver, hvor de falder fra, hvad de kigger på og hvad de køber, hvad de sletter efter at have puttet det i kurven og ja... alt andet. Kend dine kunder og vigtigere kend dem som ikke blev kunde...

EDIT: Din shop loader stadig sindsygt langsomt og virker til tider slet ikke. Det ville nok være en god ide snarest at droppe Sufttown...
Desuden fatter jeg heller ikke Paypal... hvorfor har du så stort et logo for dem? Har du nogle salg gennem dem?
I mine øjne er Paypal noget som primært Amerikanere bruger når de har handlet over QXL eller eBay og jeg opfatter det faktisk ret useriøst at benytte sig af dem. I min verden er deres logo faktisk blot et stor usikkerhedstegn...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 21:19
Hej Nicolai,

Tak for dit input, det er rart også selvom jeg jo selvfølgelig ikke er enig i alt hvad du skriver

Vi vil meget gerne udvide vores sortiment - og er også i gang med det. Vi har prøvet abonnementsdelen (uden bemærkelsesværdig succes), men var nødt til at lukke den midlertidigt, da vi skiftede teknisk løsning - vi vil dog gerne have det igen.

En ting jeg ikke helt forstår, og som jeg også så en anden skrev - det er det med at man er tvunget til at oprette sig som bruger? Hvis de skal bestille en vare, og have det tilsendt, så er vi vel nødt til at have deres adresse-oplysninger alligevel!? Jeg kan ikke se hvordan det mindsker den indtastning de skal gøre? (når de er oprettet som kunde, så slipper de jo også for at indtaste samme data næste gang de skal købe)

Hvis du evt. har et eksempel på andre butikker, hvor man ikke skal være oprettet/oprette sig?

EDIT: Vi har haft en del kunder som benytter PayPal, og vi har tidligere haft efterspørgsel på det, hvor vi ikke havde det. QXL benyttes vel også ganske flittigt i DK, og jeg kender utallige som handler på eBay (UK).

Mvh

Torben

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:45
På opfordring fra Torben, følger jeg lige lidt op på hvad jeg skrev i sin tid...

Dato: 20-03-2007 21:18:49
Forfatter: easy-shave.dk

Vi vil meget gerne udvide vores sortiment - og er også i gang med det. Vi har prøvet abonnementsdelen (uden bemærkelsesværdig succes), men var nødt til at lukke den midlertidigt, da vi skiftede teknisk løsning - vi vil dog gerne have det igen.

En hurtig holdning; lad være med at vælge system efter pris eller bedst-talende sælger - opstil en liste af krav til shoppen og find systemer som kan honorere disse krav.

En ting jeg ikke helt forstår, og som jeg også så en anden skrev - det er det med at man er tvunget til at oprette sig som bruger? Hvis de skal bestille en vare, og have det tilsendt, så er vi vel nødt til at have deres adresse-oplysninger alligevel!? Jeg kan ikke se hvordan det mindsker den indtastning de skal gøre? (når de er oprettet som kunde, så slipper de jo også for at indtaste samme data næste gang de skal købe)

Jeg ser mange muligheder for at bruge en Konto-funktion til noget smart og værdiskabende.
For mig ville det være rart og medbestemmende til at jeg kommer tilbage, hvis shoppen kan huske forskellige ting for mig. Bl.a. ville det være rart at når jeg scroller ned over varekataloget så kan jeg se kommentarer ved varer jeg tidligere har købt, fx; "Du har tidligere købt denne skjorte i Str L". Jeg vil også gerne hurtigt kunne gå ind og se historik over tidligere køb samlet et sted. Hvis det er et sted hvor jeg virkeligt handler ofte, så må shoppen også gerne huske mine personlige oplysninger for mig, men i udgangspunktet er jeg lidt forbeholden over for den slags.
Hvis de gemmes som Cookies på min egen computer, så har det begrænset værdi for mig, da disse ofte slettes.
En funktion hvor i autoudfylder på baggrund af en database kan være smart nok, men så køb et certifikat så jeg er mere sikker på at mine data sendes sikkert.
I udgangspunktet så har jeg selv et program som kan udfylde navn, adresse og andet - og jeg har mere tiltro til det program end jer - derfor gider jeg ikke altid skulle oprette en konto. Samtidig, jeg gider ikke skulle give jer mit password og jeg kan umuligt huske et nyt password for hver side jeg besøger. I får ikke password til min netbank eller digitale signatur og selv dem som jeg bruger til mindre vigtige sider er jeg påpasselig med at uddele - og når I tilmed fortæller at I ikke kryptere sådan noget så kommer paranoia'en op i mig. Jeg finder det uforsvarligt at I ikke kryptere som minimum mit password (i tilfælde af en 3. person utilsigtet får adgang til databasen) og så ender jeg med at bruge blot et tegn. Det efterlader dog lige pludselig den svaghed at nu kan (næsten) enhver logge ind og se hvad jeg tidligere har købt.

Det er heller ikke sikkert at jeg lige i handelsøjeblikket ved om jeg gider komme tilbage senere. Så vil jeg bare kunne:
1. Vælge min vare
2. Se en oversigt over varer, priser, fragt og andre gebyrer (og evt. anbefalede ekstra-tillægs-varer).
3. Godkende varerne og gå til indtastning af leveringsoplysninger
4. Betale
5. Få en mail der bekræfter handlen.
6. ... og derfra ellers gå videre med mit liv :-)

En konto-funktion kan være smart nok, men gør det valgfrit. Ved at shoppen kender mig kan den gøres langt mere værdiskabende for mig, men der skal mere til end at den blot husker min adresse - samtidig skal du over for en som mig, overbevise mig om at I tager godt vare på mine persondata. Det gør I ikke når I ikke krypterer dem (og helt ærligt; passwords skal altid krypteres - alt andet er direkte uforsvarligt!)

Hvis du evt. har et eksempel på andre butikker, hvor man ikke skal være oprettet/oprette sig?

Søg og du skal finde... nettet bugner med

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:44

jeg finder mange gode ting i de forskellige svar, men der er en ting som ikke bliver berørt. Hvad gør i for at folk skal komme til at kende jeres side? Konkurrence og nyhedsbrev er jo kun til dem som kender siden i forvejen. Martin Thorborg kommer med mange gode nemme ideer i hans nye bog omkring pr.

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 18:05
Hej Nicolai,

Tak for dit uddybende svar, der er rigtig mange gode ting som vi kan bruge videre. Jeg har dog lige et par spørgsmål, som måske også andre kan bruge til noget.

Inden vil jeg dog lige notere at password (persondata) på vores side ER krypteret, jeg vil straks rette vores persondatapolitik, da disse er fra vores gamle hjemmeside hvor dette ikke var tilfældet.

Jeg vil også gerne hurtigt kunne gå ind og se historik over tidligere køb samlet et sted. Hvis det er et sted hvor jeg virkeligt handler ofte, så må shoppen også gerne huske mine personlige oplysninger for mig, men i udgangspunktet er jeg lidt forbeholden over for den slags.

Begge dele mener jeg vi gør. Det kræver dog at man har en konto for at man kan se sin handelshistorik. Når man handler igen hos os, så skal man heller ikke indtaste sine personlige oplysninger igen.

men så køb et certifikat så jeg er mere sikker på at mine data sendes sikkert.

Kan du henvise/anbefale el. uddybe hvilken type certifikat du tænker på her? Er det sådan noget som e-mærket? handelsikkert.dk?

Er der danskere som bruger Paypal? Må man spørge hvor mange procent som benytter denne betalingsform. Min erfaring er, at danskere ikke gider Paypal og mange hopper fra hvis det er den eneste betalingsmetode.

Jeg kender som skrevet en del der benytter PayPal, personligt bruger jeg det også, og jeg har ikke mødt nogen som er bange for at bruge det eller løber skrigende bort. Men det kunne da være interessant at høre herinde hvad andres forhold til PayPal er?

Endnu en gang tak for dine kommentarer.

Mvh

Torben

P.s. Kan i øvrigt nævne at vi har skiftet host til Device, og kan kun varmt viderebringe anbefalingerne. Tue har været yderst venlig og hjælpsom, og vores site er langt mere stabilt og hurtigere end hos Surftown.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:57
Det er måske lidt negativt, men jeg synes designet lugter af skabelon. Det virker som en færdig side, hvor jeres produkt tilfældigvis er lagt ind.

Der er ikke meget shaving / gillette over designet.

Helhedsindtrykket er også lidt udflydende. Det er rodet uden at vælte, men det svæver ligesom.

desuden er der et joomla favicon. Igen en indikator på at det er et bokssystem, som ikke er lavet færdigt. Det har heller ikke noget med jeres webshop at gøre.

Brug e''et som favikon.

Ved godt ovenstående er småtterier, men jeg synes heller ikke helhedsintrykket er indbydende.

Jeg gider heller ikke være nødt til at oprette mig som kunde og der er for meget læsningen ift. at jeg ikke ved så meget om hvad man kan få i barbering. Hvis det er Gillette kan jeg også gå ned i netto. put noget på man som almindelig forbruger vil studse over - tænke - hov det lyder interessant.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)