Tak for svar. Så muligheden er at jeg køber et trådløst mobilt 3g modem og køber et taletids simkort i de pågældende lande? Kan du eventuelt give mig et link på sådan nogle 3g modems?
Kom til at tænke på at de fleste bedre hoteller har internet tilbud til gæsterne.
Det kan være lidt besværligt, som udlænding at få sim kort i nogle lande, terrorlovgivningen har gjort det noget bureaukratisk.
De fleste mobiltelefonproducenter laver 3 g modems, pas på med at købe modems, som er låst til en enkelt operatør. Men vær opmærksom på at der er forskellige software for opkoblimg til forskellige operatører også forskelligt fra land til land.
Nu skriver du ikke noget om hvilket land du skal til, så derfor er det svært at hjælpe dig mere specifikt.
Jeg har i Italien købt et 3G SIM-kort med Internet, både hos Wind og Vodafone. Det virkede fint i min USB nøgle, men husk at din USB nøgle ikke må være SIM-låst. Desværre var det ikke alle steder der var lige god dækning.
I Brasilien, Rio de Janeiro lånte jeg et SIM-kort af en ven og betalte ham. Det virkede også fint og der fornuftig 3G dækning.
I USA måtte jeg låne en telefon af en ven med 3G forbindelse. Den var fra Verizon Wireless og med Android. Efter han havde tilmeldt den til Trådløst Hotspot hos Verizon, kunne jeg gå på nettet via den vha. af WIFI hotspot funktionen.
Alt i alt så afhænger det af hvilket land du skal til...