Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløst online på internettet i udlandet - hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal ud at rejse i en lang periode. Hvad er mine muligheder for at være online på internettet via min bærbar? 

En satellit forbindelse? Installere trådløst internet ved den nærmeste internet café? Noget helt tredje? 

Håber nogle kan hjælpe.

Hilsen Madsen

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 14:09

Hej

Hvilket land skal du til

Billige seo pakker

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:37

3 g usb modem, med simkort udskiftning til hvert land du er i.

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:01

Tak for svar. Så muligheden er at jeg køber et trådløst mobilt 3g modem og køber et taletids simkort i de pågældende lande? Kan du eventuelt give mig et link på sådan nogle 3g modems? 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:13

Bestil 1 måneds 4 Mbit/s mobilt bredbånd til 148,- kr. hos CBB og få et USB-modem med for 1,- kr., der er kun 1 måneds binding Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:22

Kom til at tænke på at de fleste bedre hoteller har internet tilbud til gæsterne.

Det kan være lidt besværligt, som udlænding at få sim kort i nogle lande, terrorlovgivningen har gjort det noget bureaukratisk.

De fleste mobiltelefonproducenter laver 3 g modems, pas på med at købe modems, som er låst til en enkelt operatør. Men vær opmærksom på at der er forskellige software for opkoblimg til forskellige operatører også forskelligt fra land til land.

De bedste Italiens hilsener

Finn

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:28

Et af de mest solgte USB-modems herhjemme hedder Huawei E1752 og koster omkring 300,- kr. uden abonnement.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:23

Nu skriver du ikke noget om hvilket land du skal til, så derfor er det svært at hjælpe dig mere specifikt.

Jeg har i Italien købt et 3G SIM-kort med Internet, både hos Wind og Vodafone. Det virkede fint i min USB nøgle, men husk at din USB nøgle ikke må være SIM-låst. Desværre var det ikke alle steder der var lige god dækning.

I Brasilien, Rio de Janeiro lånte jeg et SIM-kort af en ven og betalte ham. Det virkede også fint og der fornuftig 3G dækning.

I USA måtte jeg låne en telefon af en ven med 3G forbindelse. Den var fra Verizon Wireless og med Android. Efter han havde tilmeldt den til Trådløst Hotspot hos Verizon, kunne jeg gå på nettet via den vha. af WIFI hotspot funktionen.

Alt i alt så afhænger det af hvilket land du skal til...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)