|
Mit firma, inmende, er registreret som en enkeltmands virksomhed, og jeg køre den hjemme fra privaten. Jeg er dog kommet så langt i forløbet, at mine kunder er begyndt at efterspørge nogle liiidt mere krævende projekter end jeg selv kan overkomme indenfor en acceptabel tidshorisont, derfor skal jeg altså ud og have mig min første ansatte. Så har lige et par spørgsmål dertil... Hvordan ansætter jeg en anden studerende, uden CVR eller noget, på ''projekt''-løn, så han får betaling for hvert projekt han laver?. Hvad forpligter jeg mig her til overfor ham, og ham overfor mig .. ? Er det muligt i en enkeltmands virksomhed ?. Jeg vil gerne ansætte en studderende fra Vejle der er rigtig hård til PHP og MySQL nemlig.. Men i starten kun lønnet ud fra hver projekt han laver.. Er endnu ikke ApS, og har ikke kontor endnu.. (Kontoret er nok ikke så fjernt i fremtiden..) |
Hmm. Den første ansatte. Hvordan ?.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Det er ret afgørende for hvad der kan betale sig. Hvad med hans situation mht SU eller lignende, hvis han får for meget af dig kan det jo give ham problemer. Selvfølgelig et luksusproblem hvis det er tæt på bare en deltidsløn.. Hvad med muligheden for at han selv får et enkeltmandsfirma, så kunne i jo klare det som B2B, med at smide bilag til hinanden.. |
Hmm.. Vil skyde på at min udbetaling til ham om måneden vil ligge på omkring 4-5.000kr i gennemsnit.. Men kommer jo helt an på om der er et kæmpe job, eller slet intet job, lige den måned.. Det er liiige nok til at han kan klare det med hans S.U også.. Muligheden for at jeg kan hjælpe ham med at lave et lille enkeltmands firma i hans navn er der self.. Men sys bar det lyder sårn liiidt besværligt.. Eller.. Sårn lidt om en underlig måde at gøre det på.. |
|
Alternativerne er så vidt jeg er orienteret lidt omstændige, der er en del regler mht daglønninger, og for hans vedkommende opgivelse af skat.. Det er dog nok en god ide hvis du har så meget vækst, at få kigget på hvordan man evt kunne ansætte en på deltid, men så skal der jo være tale om en del mere i løn, end du omtaler her. |
Det lyder faktisk som et meget godt bud.. Det vil jeg da lige kigge på i hvert fald :). Er der nogen der har andre forslag er i selvfølgelig velkommende :D |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem