Hej. Jeg ved ikke om det bare er mig, der ikke kan finde rundt herinde eller hvordan og hvorledes, men kan ikke umiddelbart finde noget generelt og konkret, om hvordan man starter et lille firma op. Derfor laver jeg nu denne tråd i håb om en henvisning til et nyttigt link eller nogle hjælpsomme kommentare. Sagen er den, at jeg igennem længere tid nu, har været "computer ekspert" for familie, venner, naboer, venners venner osv. Og er efterhånden ved at få så mange henveldelser - også fra folk jeg ikke kender, som gerne vil have hjælp til basale ting til computeren, så som formatering, installation af antivirus, opsætning af netværk osv., at jeg ikke har tid til at gøre det som tjenester længere. Jeg vil derfor gerne begynde at tjene lidt på det og måske gøre det på et lidt mere professionelt og seriøst plan. Men hvordan man gør dette uden at gøre noget ulovligt, ved jeg desværre ikke, og vil derfor gerne undersøge det her. Kan man bare gøre det "sort" så længe man ikke har et registreret firma? Hvis ikke hvordan kan jeg så registrere et firma, og sørge for at betale det skat der skal osv? Mvh Jacob |
Selvfølgelig skal du betale skat.