Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på patent i USA

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen der kender prisen på at få patent i USA eller ved hvor jeg kan finde ud af det ??

Og evt. også priser på andre lande....?

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:50
Jeg formoder du skal optage et patent siden du spørger.

Dog er det jo nok smart at gå igennem det danske system, og her er prisen for et dk patent jo ret billigt. Derefter er der gode muligheder for tidligt at få råd og vejledning om udviddelse af patentet, dette inkl. priser på patentudviddelsen til USA, Sverige etc..

mvh

Jakob

Sidst jeg kiggede var prisen i dk sølle 3000.- for ansøgningen. Så i praksis kan du smide alt derind, og har bedre chancer for at vinde end du har i lotte, og potentialet for returnering af investeringen er ret god, hvis du altså ikke prøver at genopfinde den dybe tallerken.. :)

Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 00:02

Tak for svaret..
Jeg har været ved at læse lidt på Patent- og varemærkestyrelsen og så vidt jeg kan forstå har jeg, fra indleveringsdatoen af ansøgningen, 1 år til at søge internationalt. Men hvad nu hvis ideen bliver kopieret indenfor det år - er det hele så tabt ??

Tilmeldt 5. Mar 07
Skrevet kl. 00:14
Den dato som patentstyrelse har på din dk ansøgning er den samme der gælder internationalt.

Sådan at hvis du er før en ansøgning fra en svensker feks, så får du patentet og hans falder bort.

Du masser dig altså ind foran fordi din danske datering er tidligere end hans ansøgning i sverige.

samme risiko gælder så også for dig selv omvendt..

mvh Jakob

Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 00:23
Du har slet ingen idé om hvilken prisklasse vi snakker om hvis man snakker om et patent der dækker hele USA ?? Bare om vi snakker 100.000 kr eller flere millioner...
Tilmeldt 5. Mar 07
Skrevet kl. 00:30
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:27
Hej.

Den nemmeste er at skrive en mail til PSV.

De svarer stort set med et samme og er kanon behjælpelige.

Har selv fået hjælp af en Mette B. Nielsen derinde fra. Kanon sød og hjælpsom.

held og lykke

Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 10:45
Jeg har fået lidt hjælp derinde fra angående vejledende priser....noget dyrere end jeg havde forventet:

Danmark: 50.000-250.000 kr.
Europa:  500.000-1.000.000 kr.
International:  1.000.000-5.000.000 kr.
USA: ca. 1.600.000 million kr

Priser hvor der bruges eksterne rådgivere....

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:10
Hej,

Ikke et egentlig svar på dit spørgsmål, men alligevel.....

Som udgangspunkt har jeg før i tiden arbejdet som udviklingschef for en mellemstor virksomhed. - Vores mantra dengang var:

At et patent i hovedreglen ikke er det papir værd det er skrevet på, der eksistere altid en reel mulighed for at omgås patentet. - Og det gjorde vi så i stor stil.

- Eneste grund til at vi selv beskyttede vores modeller, var at sikre os gennem nyhedsprøvning, deponering osv. imod et muligt søgsmål fra konkurrenten, som vi måske og måske ikke havde kopieret. - Naturligvis kan et produkt beskyttes i et omfang der gør det så godt som umuligt at "efterligne", men så er omkostningerne også derefter. Et godt eksempel er Gilette skraberen, der er beskyttet af over 50 patenter mv. (må ikke lige hænge mig op på det nøjagtige antal.) - har kostet over 5 mia. at udvikle og opstartsbrande. Da produktet afsættes worldwide er beløbet naturligvis stort, men det kan hjælpe med forståelse for hvor omfangsrigt en produktbeskyttelse skal være, for at den er ordentligt sikret. - Sidst jeg patenterede (EP patent) kostede det DKK 60.000 + DKK 4500 i nyhedsprøvning. Patentet og dermed produktet blev omgået af en konkurrent indenfor 2 måneder. Vi beskyttede produktets drivende system, men det viste sig som aldeles utilstrækkeligt. Konkurrenten spejlvendte vores drivsystem, og beskrev fordelen ved denne ændring. Rent ordknepperi, men det virkede - og der var ikke noget for os at gøre. Den øvrige del af konstruktionen var magen til den af os patenterede. For mange mindre virksomheder ender et patent altid med at koste en hulens masse penge og alligevel vise sig som ubrugligt, fordi man vælger ikke at koste det reelle beløb der skal til.

Mit bedste bud på en samarbejdspartner til dig i forbindelse med et evt. patent er Larsen og Birkeholm (Patentagent Hans Ole Larsen) Og ikke som nogle muligvis vil foreslå Patrade. Patrade er hammer dyr og tager penge for selv de mindste ting. Havde en telefonsamtale med dem for 2 år siden, og blev bonget for DKK 6.500, Bad dem om at hjemtage et eksisterende patent pris DKK 16.000 - Dette er gratis ved Larsen og Birkeholm, der for øvrigt også er mere skarp end de andre. - Men husk at patentselskaberne er forretninger der også skal tjene penge, så derfor søg evt. rådgivning ved tredjepart. - Du kan selv hjemtage og lede i eksisterende patenter gennem epoline. (kan ikke huske web)  

Med venlig hilsen

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:04
Ja du starter med et enkelt spørgsmål også får du så meget forskellige meninger mm.

Et par fakta, en af de gode ting ved hele patent systemet er at det ikke koster så meget i starten, hvilket igen gør at man kan nå at samle penge eller droppe ideen. Så ja DK patent ansøgning er 4000 for indlevering og 45.000 for en agent er ikke urealistisk.

USA er som i så mange andre tilfælde lidt på tværs så en ekstra beskyttelse her fra starten er en god ide, og da den Danske ansøgning under alle omstændigheder bør skrives på engelsk så er det ikke specielt at sikre starten i US (5000,-)

OGSÅ har du et år at løbe på før de store udgifter kommer. der er en del der går igang med at skrive ansøgning selv det er normalt ikke nogen god idee, eller jeg skal måske sige det på den måde at værdien er stærkt reduceret og i værste tilfælde negativ værdi.

International Ansøgning er normalt det næste skridt og er det naturlige samt billigste man køber igen tid denne gang 1,5 år ret billigt.

Iøvrigt til kommentar om Agenterne ja de skal tjene penge det er jo det de lever af, men vigtigt at vide er at det koster tid/penge at have lange snak med dem hvor man gerne vil forstå alt, det ville det jo sådan set også gøre at spørge ens mekanikker om hvordan en forbrændings motor virker istedet for bare at sige få den til at køre. man kan bruge den samme metode til at gøre ens patent regninger mindre, lav strategi og kommuniker tydeligt.

hmmm det var lige jeg kunne komme med i debatten

Nijunge.com  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)