Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vigtigheden af at ansøge om varemærke!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kruså
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvor vigtigt er det at ansøge om varemærke

Hvis jeg fx bruger et navn jeg ved ikke er registreret her i danmark og europa uden at registrere det, vil en anden da kunne stjæle navnet og rettighederne ganske enkelt ved at registrere det før mig? 

Hvilke problemer vil det sætte mig i?

Hvad er straffen hvis man krænker et mærke der allerede er registreret? 

Findes der databaser der også inkludere varemærker i USA? 

vh Jacob

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:41

Sændende spørgsmål

Jeg kigger lige med Jacob, håber på gode svar ;)

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:29

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået din spørgsmål rigtigt, men jeg prøver lige at give et bud. :)

- Hvis du vil være sikker på at andre ikke anvender dit navn, er det nødvendigt at du registrerer den.

- Der er dog nogle undtagelser, hvor det ikke er nødvendigt at have registreret varemærket for at andre ikke kan anvende den. Som f.eks. hvis varemærket er så udbredt eller genkendelig/fastlåst til din virksomhed i offentlighedens "bevidsthed" efter års aktivt brug. Men i disse tilfælde er man nød til at bevise, at det skulle forholde sig således. Hvis man istedet har registreret varemærket, slipper man for dette besvær.

- Så alene på det baggrund at bevisførelsen bliver markant nemmere hvis andre anvender dit varemærke, ville jeg mene at det var yderst vigtigt at få registreret din varemærke.

- Hvis du anvender et varemærke uden accept fra varemærke-indehaveren, kan det betyde at du skal betale en bøde, der godt kan blive stort.

I EU kan du søge i følgende database: tmview.europa.eu

I USA kan du søge i følgende database: http://www.wipo.int/wipogold/en/

Til sidst vil jeg lige nævne, at "bare" fordi man får registreret et varemærke, så betyder det ikke at det gælder i alle tilfælde, hvor varemærket bliver anvendt. Det afhænger helt af hvilke vare/tjenesteydelser-klasser varemærket er registreret for. Så du skal fra starten gøre dig bevidst om, hvilke klasser din varemærke skal gælde for, da en senere "udvidelse" ikke er ligetil. Hvis du senere ønsker at udvide varemærkets gældelses-områder, skal man påny ansøge om varemærke-registrering, med dertil forbunde udgifter.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)