Forståe jeg det rigtigt hvis jeg siger, at det du skal bruge er en engageret marketings type, med stor forståelse for udarbejdelse af reklame og promo kampagner. En som kan sætte sig ind i at afgrænse og evt udbygge produktets segment, og som er direkte interesseret i at produktudvikle med henblik på disse segmenter? En som taler reklamesprog, marketingsprog, og har lidt talent mht. bestyrelsesarbejde og virksomhedsledelse? Hvis det er i den retning er det jo nogle ret høje krav mht personens arbejde, det lyder svært at finde en sådan person, der så også vil være medejer. Specielt hvis du har høje krav til dokumenterede erfaringer og uddannelse. Ildsjæle går jo sjældent den traditionelle vej. Min fornemmelse er at man altid har valget imellem to typer personer mønsterbrydere og mønsterrette personer. Personer der tænker skævt og personer som retter ind. Er det noget du kan nikke genkendende til? |
Hej Magni
-Du har lidt ret - og så alligevel ikke.
-Han/hun behøver ikke være engageret - skal bare være dygtig/have viden om sit område.
-Han/hun behøver ikke være vant til bestyrelsesarbejdet - vi er 2 personer som er meget erfarne.
-Vi søger ikke en ildsjæl
-En del af de ting som du nævner af arbejdsopgaver hører typisk til i opstartsfasen på bestyrelsesniveau - hvor der udveksles ideer og diskuteres strategier
- andre af dem du nævner - iværksættes udfra vedtagne strategier.
- Den rigtig dygtige person er både mønsterbryder og mønsterretter - afhængig af situation
Jeg håber at det besvarer dine spørgsmål
Mvh Freddy