Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelsesmedlem/rådgiver søges

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Til et nyt koncept


Søger vi en person med en markedsføringudd. på minimum merkonom niveau - helst kvinde - i området 30 - 50 år - "som ligger i det grønne segment (minerava modellen)" - ("Vores kommende kunder ligger i det område") - Du skal helst være bosat i nærheden af Sydfyn.

Det var ønskesedlen - om måske ikke kan opfyldes fuldt ud - så vi er lydhøre overfor en anden baggrund


Vi kan tilbyde:

- Valg mellem - aflønning (projektansat) eller medejerskab

- Samarbejde med 2 erfarne virksomhedsleder (ejer)



Kontaktfrist - Når vi har fundet den rette

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Freddy..

Jeg ville forslå du kiggede ind på LinkedIn. Måske lagde en note med om at du søgte et sådan medlem.

Her ville den ekstra information om dig, og dit netværk, samt information om din virksomhed kunne give noget respons. Herudover kunne du proaktivt søge i andres profiler om der er en som lige er den rette.

http://www.linkedin.com


mvh

Jakob

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej :-)


Du kan også prøve


http://www.xing.com


Venlig Hilsen

Birgitte

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
-Efter forespørgsel kommer der her en kort beskrivelse af personer og projekt:
-Foreløbig ejerkreds: Advokat med 7 ansatte, - Iværksætter (økonomisk og teknisk udd.) med 3 succesfulde opstart (2 solgt) en drives af ansat direktør. 

-Konceptet er klar på projektniveau - Vi er kommet til markedsanalyse som skal laves via internettet, der er lavet aftaler med de berørte medier.

-Rådgiver/Bestyrelsemedlem skal udforme spørgeskema/markedsanalysen- hjælpe med opbygning af hjemmeside -  reklamemateriale/annoncer - Visualisere.

-Vi køber direkte fra producent og sælger direkte til forbruger - Reklamemedier og strategi er valgt - konstruktiv kritik modtages dog gerne

-Vi har den fornødne kapital til hvad fremtiden måtte bringe 

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er de beskrevne arbejdsområder lyder det lidt som spild, at ansætte en hel person til den opgave. Det lyder som noget man ville kunne købe sig til billigere fra et reklame bureau, og så afgiver man ikke ejerskab??

Hvis det er vigtigt at have en slags rådgivende mellemled imelle reklame bureauet og ens virksomhed kan dette vel ordnes af en mindre indflydelsesrig projektansat?

Jeg har set en del meget talentfulde reklamefolk hænger ud herinde.. Folk som nemt ville kunne realisere de krav du beskriver.



Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Magni

 

 

Du har ret i at vi nemt kunne købe os til varen - men jeg har desværre ikke ret gode erfaringer med reklamebureauer - og min erfaring siger mig at det er den viden vi mangler i ejerkredsen - hvis vi skal nå vores ambitioner

- vi/jeg tænker lidt længere og er overbevist om at selve konceptet er så lovende at vedkomne ønsker medejerskab - men jeg kan tage fejl - og en evt. beslutning om ikke at ville deltage som medejer, vil give mig værdifuld viden

- men du har ret i at det for en  meget talentfulde reklamemand er "piece of cake" - Men jeg ser vedkomne som en investering i fremtiden og tror på at den viden som han kan tilføre virksomheden på sigt vil forøge værdien/indtjeningen - Det vil i økonomisprog "være en lønsom investering".

Så må vi bare håbe at nogle af de meget talentfulde reklamemænd/kvinder svarer.

Det er trods alt sjovere at eje en 10 millioner kr''s virksomhed med 2 andre - end det er at eje en til 1 million. 

 Mvh Freddy

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm ..

 

Ja undskyld, men så lyder det som om du står i lidt af en svær situation. Du mangler enten en ret talentfuld marketings person, eller en med erfaring fra arbejde med reklame branchen? Det lyder i sig selv som en ret dyr post. Det skule så være en som var "ældre" evt. som havde mange år i branchen, men ville tråde lidt i baggrunden? En super dygtig person der tilhører det grå guld? Ja nu spørger jeg bare, fordi det lyder som en post der er svær at få en person fra "hurtigløberne" ind i.

 

Hvilke krav har du til kandidaten, og hvor stort et indskud forventer du at tilbyde vedkommende? Vil du have personen i en fuldtids stilling, eller skal vedkommende kun sidde i bestyrelse og måske sideløbende udarbejde projekt forløb? Hvilken branche og produkt type er det du arbejder med? Ja jeg spørger mest fordi hvis vedkommende skulle side herinde og læse er det nok behjælpeligt at få lidt mere information.

 

Jeg synes dit projekt lyder spændende og det siger en del at du er villig til at give en person medejerskab og fast arbejde, så tidligt i dit projekt. Ihvertfald hvis jeg har forstået dig ret. Jeg er yderst enig i din anskuelse af at det kunne blive en god langsigtet investering, men det lyder bare tidligt at sætte en sådan person ind i projektet.

 

Så vidt jeg forstod var du i den fase hvor du skal afklare markedet. Hvilke tal har du liggende som estimater, og har du forventninger til at kunne få gode informationer via nettet? Nu er jeg ikke klar over branchen, men med mindre der er tale om en internet forretning, så er det jo ikke nettet som er den bedste research kilde mht markedspotentiale. Udover selvfølgelig som database for allerede indhentede tal.

 

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Magni

 

Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde - Men profilen af personen har jeg lagt ind - kapitalen som skulle indskydes som anpartskapital 10 - 20.000. - vi klarer resten

 

Grå guld ville være fint - hvis vedkomne ikke vil være medejer - så projektansat i opstartsfasen

- ingen fastansættelse - kun bestyrelsesarbejde/rådgivning/strategi/udformning af annoncer/spot/medier.

 

Jeg forventer at markedsanalysen vil vise et indtjeningspotentiale (indtjeningsbidrag) på ca. 5 - 10. mill. indenfor 2 år og jeg har et estimat på ca. 1,5 mill første år. (omsætning 1 år = 8 mill.) - ideen er simpel - men alligevel kompliceret - dens forretningsprincip kan man læse om i bogen "De nye pionerer".- selve markedsundersøgelsen vil være yderst troværdig og have et meget stort beslutningsgrundlag (estimat 20-50.000 forbrugerbesvarelser - men måske op til 150.000 besvarelser - det er et følelsesladet område som har stor bevågenhed i de fagblade som vores kunder læser (og som skal bruges i markedsundersøgelsen) - det betyder meget for dem at vi kan løse deres problem) 

 

Selve produktet/området behøver vedkomne intet kendkab til - jeg er "nørd" på området - her er der al den viden som man kan forestille sig - og jo det er en internet/handelsvirksomhed - men ikke i den forstand som du forestiller dig - selve opbygningen/konceptet er ikke set i DK. - Der findes dog virkomheder i USA som har en del af konceptet indført - fx. den hurtigst voksene detailhandel virksomhed i USA opkøbt af Nestle - jeg kan ikke huske tallet men det var vistnok nogle milliarder dollers - væksten var sket i løbet af 10 år.

 

Mere kan jeg vist ikke oplyse uden at afsløre for meget.

 

Mvh Freddy

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm det lyder sgu spændende..

 

Jeg vil lige driste mig til et sidste spørgsmål, da det lyder som om du skal holde det hele ret tæt.

 

Hvordan ville du have det med en slags outsourcet løsning? Altså hvor du tilbyder en ejerskabsdel, og laver en beskrivelse af opgaverne som projekt til en anden forretning. Altså en B2B løsning?

 

Det kunne måske være en spændende løsningsmodel for dig?

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Magni

 

En outsourcet løsning eller en betalt løsning er næsten det samme - min erfaring siger mig at når man starter en virksomhed - har man dem som det ikke lykkedes for og dem det lykkedes for -  og det afgøres indenfor første år - omsat til andre ord - man har et skud i bøssen - sørg for at ramme!!!!

1 år vil altid være præget af justeringer - fordi verden ikke ser ud som man tænkte - her er det vigtigt med viden/erfaring - tæt kontakt - derfor søger vi/jeg en person på denne måde, som har mere viden end os på markedsføringsområdet.

Nej - jeg behøver knap holde kortene så tæt på kroppen som du antyder - da vi har aftaler med som gør at ideen ikke kan stjæles/kopieres - Men som tidligere beskrevet - det er ikke vigtigt hvad personen tidligere har lavet - det er et nyt koncept - hvilket gør det mere nødvendigt at man besider den viden/kvaliteter som gør at man kan udpege/lave segmentering-billedpåvirkning-tekst-følelsesmæssig/idealistisk reklame - opsætning (AIDA) - signalværdier - Områder som er pensum på Merkonom eller tilsvarende.

 

Mvh Freddy

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)