Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorbistand til selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Grøn Polering Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i et par år haft løbende revisorbistand til bogføringsspørgsmål. Min revisor har desuden udfyldt min selvangivelse. Hos skat har han opgivet "Assistance med regnskabsopstilling" og "uden forbehold og supplerende oplysninger".

Jeg synes imidlertid godt, jeg selv kan indtaste tallene i selvangivelsen, eftersom min revisor alligevel ikke laver review. Især taget i betragtning, hvad han skal have for at taste tallene ind, og da han ikke er kommet med efterposteringer i forbindelse med selvangivelsen, da jeg har godt styr på regnskabet. Jeg overvejer derfor at gå over til udelukkende at modtage løbende assistance, når jeg har brug for hjælp. Løbende assistance udgør på min regning fra revisoren knap 20 % af pålydende, og udgør ca. 7-8 korte emails fra ham og 4-5 opkald af 5-10 minutters varighed.

Mit spørgsmål går på, om det er en dårlig idé. Jeg tænker især på, om jeg risikerer at komme i søgelyset hos skat, hvis jeg selv udfylder den udvidede selvangivelse, selvom den er korrekt, om det er en slags blåstempling, at der står, at man har haft revisorbistand til det. Det ville jo være træls at skulle have skat rendende og endevende det hele. Er der evt. andre problemer i det?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)