Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min murer er fri fra på tirsdag

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej kalunda b. tak for prislister dermed kan i vel alle se det fornuftige i hvorfor at betale for meget?

hvorfor skal man betale 220 for en polsk arbejdskraft+moms, når man kan nøjes at betale mindre end det!

og jo vi betaler skatter og atp og ferie penge og pensio og forsikring(den har vi taget op), er der flere ting vi skal tale om?

hvis du ikke vil bestille mine håndværker så lad være. hvis du vil , ¨så er det her et kup, skriv til lokaldistribution.dk mail@lokaldistribution.dk og book en håndværker(p.s de de kan først starte igen fra den 27/6

k.h Lina von Bale lokaldistribution

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg kan godt lide din tilgang til tingene, - og den er meget rigtig - bortset fra at den er faktuel forkert.

Jeg synes det er meget rimeligt hvis en håndværker ender op med 110kr pr. time - evt. lidt mere.

Men det kan ikke lade sig gøre at give sine håndværkere 110kr pr. time når der faktureres 170kr ud af huset.

Men muligvis er der håndværkere der vil gå under 110kr pr. time i krisetider. Hvis man er på kontanthjælp får man jo kun 60-70kr pr. time for at finde sin indre fugl.

Ja de udenlandske håndværkere.

De må være her i en periode til knap 10 tusind pr. måned netto, uden at betale skat. Mener det enten er 3 mdr. eller 6 mdr. Men så skal de også tage hjem igen. Efter SKAT´s regler.

At de så intet tilfører vores lille Danmark, udover nogen fik billigt håndværk udført, er jo så noget vores politikere må ligge søvnløse over hver nat....Confused

Tror trådstarter har udenlandske håndværkere, som de/hun også tjener en lille skilling på pr. time. Så der bliver ikke meget tilbage til den stakkels udenlandske håndværker.

Jeg vil også gerne høre hvad sådan en forsikring hedder til kun 1000kr. om året, som er lovpligtig for en håndværker?? Jeg mener jeg giver 4-5000kr. plus ansvarsforsikring til 2500kr.

Dbh

Michael Haahr

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:
hej kalunda b. tak for prislister

Hvem mener du ? Nu nå du bestemme dig !

Denne eller denne ? http://www.amino.dk/members/Koluda/default.aspx

http://www.amino.dk/members/raad_2D00_mal.dk/default.aspx

Jeg tror ikke Koludabyg har sendt dig prislister.

Nu skal du passe på du sender dine tømrersvende hen de rigtige steder.

Og for god ordens skyld, har jeg ikke bestilt nogen hos dig http://raad-mal.dk/

Og det tror jeg hellere ikke Rene Koluda http://www.koludabyg.dk/ har gjort.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Pas på med skatten når du anvender udenlandske håndværkere. Hvis du byggger ved hjælp af udenlandsk arbejdskraft, skal du huske at sikre dig et omhyggeligt aftalegrundlag for at undgå at komme til at betale håndværkernes danske skat, hvis de ikke selv betaler skatten.

Situationen kan specielt opstå i de tilfælde, hvor man selv fremstår som bygherren. Som byggeherre kan du risikere, at SKAT vil betragte dig som arbejdsgiver for de pågældende håndværkere. Som arbejdsgiver hæfter du for eventuelle manglende skatteindbetalinger fra håndværkerne.

Flere domme og afgørelser fra SKAT viser, at når der bruges udenlandsk arbejdskraft i Danmark, så skal du være særlig omhyggelig med aftalegrundlaget og sørge for at der ligger en detaljeret arbejdsbeskrivelse, der bør indeholde aftaler om, hvem der har den daglige ledelse af byggearbejdet samt oplysninger om, hvorledes prissætningen er foretaget. I modsat fald er der risiko for, at du kommer til at betale den skat, som de udenlandske arbejdere skulle have betalt til Danmark.

Uopmærksom omkring aftalegrundlaget kan hurtigt spise alle fordele ved at bruge udenlandske håndværkere, hvis de efterfølgende er forsvundet over stok og sten.

/Henrik

Fra http://kmflisemester.dk/
Tilmeldt 13. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også flisemurere ansat men vil nu ikke blande mig i hvordan andre driver deres virksomhed.  Jeg ved der findes dygtige polske håndværkere lige som jeg også har set det modsatte. Det går specielt galt hvis der ikke er nogen teknisk dansk styring på dem. Deres timeløn vil jeg heller ikke blande mig i sålænge de ikke underbyder prisen på den opsatte kvadratmeter.  Jeg ved bare at de danske mester priser kan give en flisemurer en årsløn på linie med en pædagog med en del anciennitet, måske en sjat mere. Det er vel ok ? Det er nok muligt man kan få udenlandsk arbejdskraft meget billigt men det er jeg faktisk ikke engang interesseret i.  Jeg vil ikke byde nogen af mine ansatte at gå rundt til 80 - 90 kr i timen.  Hvordan skulle de kunne bo ordentligt mens de er her til den pris ? Jeg kontakter helt klart Tryg i morgen.  Jeg har også samlet alle forsikringer det samme sted, men har ikke været i stand til at få noget tilsvarende men det lyder da interessant. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej Keld

ja men det afhænger hvor mange mænd er forsikrede og hvordan:)

det skal du tale emd dem om.Og til hvilket arbejde de er forsikrede.

vvs arbejde koster meget i forsikring murer koster mindre osv så shop hos dem:)

L

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

bare fordi at man har et dansk cpr nummer og har boet i landet over 10 år og stammer oprindeligt fra et andet land, betyder ikke at de tæles som udlandske håndværkere.

vi har ikke decideret import udlandske håndværker, at de fleste stammer fra et anden land er et faktum, men det er den sammen med vores distributions virksomhed, de fleste er udlændinge, og der er intet galt i at bruge udlændinge.

L

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:52

WinkJa men hvilken cvr. nr. bruger du. ?

Er det dette 31894408 ? Som er anført på din hjemmeside

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:59

Michael Haahr:
Jeg vil også gerne høre hvad sådan en forsikring hedder til kun 1000kr. om året, som er lovpligtig for en håndværker?? Jeg mener jeg giver 4-5000kr. plus ansvarsforsikring til 2500kr.

Det er endda billigt, det kan jeg slet ikke få en tømrer eller murer forsikret for hos Topdanmark, eller Codan for den sags skyld, jeg betaler også 8-10.000,- pr. medarbejder om året i forsikringer, så kan heller ikke lige forstå at hun kan få det 1/10 af den pris.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:11

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Er det dette 31894408 ? Som er anført på din hjemmeside

Ja, det virker ikke ret fornuftigt at skrive et forkert CVR nr. på hjemmesiden, men Von Bale har et aktivt CVR nummer, så mon ikke det bare er en fejl? (der vist går igen på flere andre sider)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)