Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping af tøj - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

Jeg sidder og har nogle spørgsmål ang. dropshipping af tøj og har ikke umiddelbart kunne finde svar blandt ældre tråde. Lad mig starte med at slå fast, jeg er meget seriøst omkring mit projekt, så dette skal ikke forstås som endnu en af de mange ”jeg-laver-da-bare-lige-en-dropshipping-butik”-tråde.

Hvorfor overvejer jeg dropshipping?
Jeg har netop brugt 30k på etablering af min webshop og indkøb af varelager. Men da jeg har begrænset midler, har jeg på nuværende tidspunkt kun 14 varer i min butik. For at ramme en bredere målgruppe og nedsætte min bounce rate, kunne jeg derfor godt tænke mig at udvide mit sortiment, det var derfor jeg fik idéen til at supplere sortimentet med nogle dropshippingvarer.

Dropshipping af tøj - hvordan?
Jeg skal ærlig indrømme, jeg kender intet til dropshipping - andet end det grundlæggende. Jeg vil derfor gerne vide om det kan lade sig gøre at dropshippe tøj, nærmere bestemt T-shirts. Der hvor jeg ser problematikken er hvordan jeg klarer logistikken med hvor mange T-shirts leverandøren har tilbage og hvordan jeg får det opdateret i min webshop, når han f.eks. har udsolgt af en størrelse Small. Jeg mener, der er vel ingen leverandører der gider at sidde og indtaste den slags manuelt?

Håber I kan hjælpe mig med at få dette afklaret. På forhånd tak.

P.s. skulle der være en tråd med akkurat samme spørgsmål, så feel fri til at kalde mig grimme navne og henvise til den ;-)

All the best
Kasper Andreassen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:50

Som ufgangspunkt, så kan tøj på ingen måde anbefales, som dropshippingvarer...

Der er alt for mange varer, som kommer retur, eller hvor der skal byttes til en anden størrelse. Og det koster kassen, hvis du kun har en dropshipping profit.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg om, hvordan man laver dropshipping og undgår de værste fejl. Du kan læse om det HER ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Hej Morten,

Mange tak for dit svar :-)

Fashion-Seller:
Der er alt for mange varer, som kommer retur, eller hvor der skal byttes til en anden størrelse. Og det koster kassen, hvis du kun har en dropshipping profit.

Du vil heller ikke anbefale det hvis man supplere det med almindeligt salg? Tænkte på hvis det f.eks. var fra leverandørere fra Danmark, at det måske ikke ville være så omkostningsfuldt?

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:29

Kasper-A:

Du vil heller ikke anbefale det hvis man supplere det med almindeligt salg? Tænkte på hvis det f.eks. var fra leverandørere fra Danmark, at det måske ikke ville være så omkostningsfuldt?

Om leverandøren er fra Danmark, Sverige, Tyskland eller England, så koster fragten til kunden det samme. Så det er ik selve afsender landet, som er det store problem og dog.
For hvis kunden f.eks købe 2 ting. En ting du har på lager, og en ting som skal sendes fra din dropshippingleverandør. Så koster det dig 2 gange fragt, men du får altså ik kunden til at betale 2 gange fragt... Hvis kunden så vil returnere f.eks begge produkter, så hænger du på 2 gange fra på 1 ordre...

Alt dette sker så til dropshippingavancer, som vil ligge omkring 20% +/-

Hvis du har samme returmængde, som en almindelig tøjwebshop har idag, så skal der ik den store matematiker til at regne ud, at du får det virkelig svært, og du risikere at tabe penge på rigtig mange ordre...

Kunderne kender byttereglerne idag, og de udnytter dem til fulde, hvis f.eks deres tshirt ikke sidder 100% korrekt...

Så mit råd er bare, at droppe alle tanker om tøj via dropshipping, da jeg har set flere eksempler på, hvor galt det kan gå... Det fungere perfekt i teorien, men i praksis er det noget lårt ;D
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Fashion-Seller:
Så mit råd er bare, at droppe alle tanker om tøj via dropshipping, da jeg har set flere eksempler på, hvor galt det kan gå... Det fungere perfekt i teorien, men i praksis er det noget lårt ;D

Mange tak for de gode råd, lader den idé ligge på hylden så ;-) .. Igen tak!

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:54
Find noget accessories eller andet tilbehør, og kør det over dropshipping... Det får du meget mere ud af ;D
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Fashion-Seller:
Find noget accessories eller andet tilbehør, og kør det over dropshipping... Det får du meget mere ud af ;D

God idé! Har jeg faktisk også overvejet. Må forsøge at finde nogle leverandøre til det :-) .. Skal bare have sparet sammen til at købe en Magento extension der understøtter det.

Mange tak for din hjælp det!

All the best

Kasper Andreassen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)