Nu har jeg brugt søgemaskinen her på siden til at søge på emnet; produkt billeder. Kiggede de første 20 sider med søgninger igennem, men fandt ikke det jeg ledte efter. Jeg har også forsøgt at google emnet, men kommer ikke til fx. fotoguides som kan hjælpe mig.
Så mit spørgsmål er om der er nogen herinde som kan linke, eller give et par tips til hvordan man tager gode produkt billeder.
Ønsker idéer til alt lige fra vinkler, lys og opstilling.
Jeg ved godt at der er en masse herinde som tilbyder at tage produkt billeder mod betaling, men ville da gerne selv forsøge mig :-))
Det giver mig da en idé om hvordan det gøres :-)) Men kan da se at der ikke skal lys direkte på produktet, men det fx. skal ''gå'' gennem et stykke papir eller karton.
Af ren nysgerrighed. Hvad koster det at få taget 20 produkt billeder, hos en professionel?
En virkelig god måde at lave en lyskasse på, er at bygge en kasse i plexiglas af typen hvid opal. Som bla bruges til lysborde. Det er en lidt dyrere løsning. Hvid opal koster ca. 80kr pr m2 i f.eks. silvan.
Men fordelen at den kan opfange lys fra alle sider. også fra bunden. på den måde kan du eliminere skygger totalt.
Hej Christoffer Vi tager alle vore billeder selv (som hovedregel) Vi gør det af 2 grunde og den vigtigste er, at det giver vores shop personlighed. Den anden grund er at det er langt det hurtigste og billigeste. Produktbillederne bliver taget foan et lysbilledelærred i dagslys. Med et digital spejlrefleks kamera på stativ. Der er ikke andet kunstigt lys indblandet. Billederne bliver så efterbehandlet i Photoshop.