Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt billeder - hvordan?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Nu har jeg brugt søgemaskinen her på siden til at søge på emnet; produkt billeder. Kiggede de første 20 sider med søgninger igennem, men fandt ikke det jeg ledte efter. Jeg har også forsøgt at google emnet, men kommer ikke til fx. fotoguides som kan hjælpe mig.

Så mit spørgsmål er om der er nogen herinde som kan linke, eller give et par tips til hvordan man tager gode produkt billeder.

Ønsker idéer til alt lige fra vinkler, lys og opstilling.

Jeg ved godt at der er en masse herinde som tilbyder at tage produkt billeder mod betaling, men ville da gerne selv forsøge mig :-))

På forhånd tak!

Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:55
Hej Christoffer

Det er faktisk ikke så svært. Det du skal er at lave en lyskasse - masser lys og noget arbejde i photoshop.

Jeg har selv lavet et lyskasse til en af vores kunder, og det fungere godt.

Her er de links jeg har benyttet mig af da jeg lavede lyskassen:

http://photodoto.com/index.php/2006/09/15/create-your-own-light-box/ 

du kan flere info ved af søg på google efter - make lightbox  -

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:01
Hej Robert,

tak for dit svar og dine links!

Det giver mig da en idé om hvordan det gøres :-))  Men kan da se at der ikke skal lys direkte på produktet, men det fx. skal ''gå'' gennem et stykke papir eller karton.

Af ren nysgerrighed. Hvad koster det at få taget 20 produkt billeder, hos en professionel?

Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:10
Hej du

Jeg mener at de koster mellem 100 og 300 pr produkt.

Hvor fx smykker er noget da er dyrre, og telefoner er noget som er biligere..

Du kan evt tage kontakt til din lokale fotograf og spørge hvad det koster.. men husk du skal nok bruge dem digital derefter..

Det hjælper på kvaliteten af det du selv skal gør hvis du har en god kamera.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:53
Hej,

En virkelig god måde at lave en lyskasse på, er at bygge en kasse i plexiglas af typen hvid opal. Som bla bruges til lysborde. Det er en lidt dyrere løsning. Hvid opal koster ca. 80kr pr m2 i f.eks. silvan.

Men fordelen at den kan opfange lys fra alle sider. også fra bunden. på den måde kan du eliminere skygger totalt.

God fornøjelse

/Charly
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:26
Hej Christoffer
Vi tager alle vore billeder selv (som hovedregel) Vi gør det af 2 grunde og den vigtigste er, at det giver vores shop personlighed. Den anden grund er at det er langt det hurtigste og billigeste. Produktbillederne bliver taget foan et lysbilledelærred i dagslys. Med et digital spejlrefleks kamera på stativ. Der er ikke andet kunstigt lys indblandet. Billederne bliver så efterbehandlet i Photoshop.

Hilsen

Tina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)