Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab i sammenhæng med lån af privates computere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sunds
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i færd med opstart af et projekt, hvor jeg vil betale private brugere for at låne deres computerkraft.

Jeg har i sinde at jeg vil betale disse brugere over PayPal da dette er noget alle kan finde ud af. Der hvor jeg løber ind i problemer er hvordan det regnskabet skal se ud i en sådan situation. Skal jeg betale Skat og moms når jeg udbetaler disse penge til brugerens PayPal konto eller hvorledes hænger det sammen?

Har kigget lidt på cash-back sites i denne sammenhæng, men det har ikke rigtig været muligt for mig at finde noget omkring regnskab i den sammenhæng. Ville det eventuelt være en fordel for mig hvis brugeren blev udbetalt i vare eller "points" frem for en kontant afregning?

På forhånd tak.

Mvh

Klaus

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis brugerne er privatpersoner (ikke virksomheder), skal der ikke afregnes moms, når du "lejer computerkraft". Derimod skal der, under forudsætning af, at vi taler om leje her i Danmark (ellers kan der være variationer), betales skat af indtægten. Det kan godt blive lidt bøvlet, fordi du skal bruge cpr-nummer mv. hos udlejeren og indberette mindst en gang årligt til SKAT. Præcist hvordan du skal lave dit setup, kan jeg ikke sige dig uden at vide, hvor mange personer, hvor store beløb og hvor hyppige udbetalinger, der er tale om. Det bogholderimæssige kan du lære på "no time", udfordringen ligger i at få udlejerne til at synes om ideen, når de skal beskattes. Det hjælper ikke at udbetale i varer eller points i denne sammenhæng.

Hvis vi skal være mere konkrete, så send en PM.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)