Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slette gamle logfiler med et ftp-program på serveren?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.
Det er første gang, jeg selv skriver her.

Jeg kan ikke udgive noget på min hjemmeside. Jeg bruger FrontPage, og har været godt tilfreds med det i en del år. Jeg har flere gange før været ude for problemet. Der er en amsse gamle logfiler, som står og fylder alt for meget op. De skal slettes. Første gang var der en flink ung mand hos tdc erhverv, som slettede dem for mig. Anden gang fik jeg en udmærket hjælp til at logge ind på ftp.crusade.dk .

Men nu er webstedet overgået til tdc webmore, og jeg kan ikke logge ind, fordi  "siden kan ikke vises". Hos tdc webmore har jeg bare fået et arrogant svar om, at de desværre ikke kan undervise mig i det! Men at jeg kan hente et program på http://www.html.dk/software/ftp-programmer/ . Det har jeg prøvet, men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke lige kan overskue det (jeg plejer ellers ikke sådan at give op).

Der må vel være mange andre, som kommer ud for det samme problem. Er der én, som kan komme med en løsning?

Mange hilsener

Rosa

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:43
Hej Rosa, og velkommen til!

Løsningen er meget afhængig af dit problem. Det, som du principielt (lettere omskrevet) skriver i din tråd er "Min bil siger mærkeligt - hvordan reparerer man den?" og forventer at spørgsmålet er tilstrækkeligt til at give et svar. Endvidere er svaret desværre nok så komplekst at det kræver noget mere end brugerniveau på PC at forstå det.

Jeg vil dog forsøge at give dig nogle grundlæggende forudsætninger - du må sige til, hvis jeg taber dig, for så skal vi starte på et helt andet niveau:

En hjemmeside består af et "hotel", hvor alle dine offentlige (og i nogle tilfælde private) sider ligger. Altså en harddisk, som står ude i byen fyldt med dine informationer og billeder. Du har en fastlagt mængde plads og når pladsen er brugt, så kan du ikke længere smide flere ting ind i hotellet uden at tage noget andet ud først.

Derudover har nogle hoteller en begrænsning for hvor mange ting der må hentes fra og bringes til hotellet pr. måned. Når denne begrænsning er overskredet, vil "døren bliver låst" indtil næste måned. Dette kaldes trafikbegrænsning. Jeg er ikke klar over om du lider under denne begrænsning.

Det store problem for dig er nok, at du bruger Frontpage. På overfladen ser Frontpage nemt og venligt ud, men nedenunder overfladen gemmer der sig en satan af rang, som bruger al tilgængelig tid på at gøre livet surt for dig. Denne satan lægger uvæsentlige filer op på dit hotel i et væk og forbruger dels din plads og dels din trafik. Og Frontpages mulighed for at slette filer fra dit hotel er dels meget uigennemskuelig og dels svært tilgængelig.

For at bruge FTP kræver det endnu mere grundlæggende viden, end jeg har serveret her. Du skal naturligvis ikke give op, men det er noget nemmere at finde en fysisk ven, som kan vise dig det end det er at gætte, hvad jeg skal forklare over Amino. Det svarer lidt til at jeg skal forklare dig hvordan den tegning, som du tænker på, ser ud - uden at vide mere end at du tænker på noget rundt.

Håber at kompleksiteten dels blev lidt mindre og dels blev understreget gennem dette indlæg.

Skriv lidt mere - få en til at hjælpe dig med at lave nogle screenshots (vedkommende ved selv hvad det er, hvis du siger det højt) så jeg kan se, hvad jeg har med at gøre.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:38
Hej Rosa,

Start med at undersøge om du har Frontpage Extensions på dit webhotel. Enten står det i papirene fra TDC, eller også kan de oplyse dig om det. Dit webhotel skal nemlig have denne udviddelse for at du kan koble op med Frontpage. Det kan som regel tilkøbes/vælges hvis din host (TDC) kører med Windows servere.

Dernæst, check også om du har FTP adgang. Det har 99.99999974% af alle webhoteller i løse tal.

Til sidst: check om du har fået nye koder efter at TDC Erhverv er blevet til TDC Webmore. Det burde du ikke, men med TDC ved man jo aldrig

Hvis ikke én af ovenstående ideer virker, så skriv igen...

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:58
Hej både Carsten og Peter.

Tænk at få så hurtig en reaktion fra søde mennesker, som gerne vil hjæple. Og så også blive klogere. Tak for det.

Jeg skrev også igen til tdc webmore, jeg var jo noget sur. Og har, når ret skal være ret, endda fået undskyldning for, at deres svar til mig kunne opfattes, som arrogant.

Jeg er nu kommet ind til mine logfiler. Og har fået slettet en masse. Der lå også rigtig mange gamle billeder og fyldte op. Jeg må huske at rydde op regelmæssigt. 

Jeg vil lige skrive, hvordan jeg gjorde, måske kan en anden FrontPage-bruger få glæde af det:

Fluebenet ved "brug passiv FTP" skal fjernes. (funktion-internetindstillinger-avanceret-). Det havde jeg gjort. Dernæst prøvede jeg at sætte flueben ved "Aktiver mappevisning i FTP". Og hokus-pokus så virkede det! Nåh ja, jeg ved godt, at det ikke er hokus-pokus, men ren logik, det er jo det, der er det fascinerende.

1. Åbnede siden ftp://ftp.crusade.dk . Der stod så, at jeg ikke havde adgang til denne.
2. Denne meddelelse slettede jeg,
3. højreklikkede på siden,
4. trykkede på "log på som"
5. skrev brugernavn og password
6. kom ind og slettede en masse gamle logfiler.
7. - og så var der masser af plads igen!

Desværre er det så gået sådan, at jeg ikke kan udgive mit websted alligevel, for nu så popper beskeden op, at koden er forkert... (den samme kode, som jeg ellers kan komme ind til logfilerne med). Men det er vist et problem, jeg igen må snakke med tdc om!

Men så får jeg tid til at gå med hundene.

Mange weekend-hilsener

Rosa

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)