Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tilbud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at lave et tilbud til en forhåbentlig fremtidig kunde. Til den opgave jeg skal udføre skal der købes matrialer ind for omkring 200.000kr + moms. Jeg spurgte kunden, som jo også er et firma, om de ønskede at jeg bare stod for monteringen mm. og de så leverede det der sku monteres eller om jeg også skulle stå for det. Der er kun en producent i dk så det er nogenlunde samme pris vi skal give for det. Kunden gad ikke have noget med det at gøre så jeg sku bare stå for det hele. Mit spørgsmål er så om jeg kan tillade mig at lægge et beløb eller et x antal procent oven i beløbet jeg fakturer videre? Det skal lige siges at det der i given situation ikke kan blive monteret af det hjemkøbte bliver som kundens eje. Så der er ingen retunering på det. Ved sku ikke rigtig hvad man kan og skal tillade sig i sådan en situation. Det jeg har monteret indtil nu har firmaerne altid selv hjemkøbt da de altid har ment de fik bedre rabatter end mig...
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:19

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit indlæg (det er svært at overskue), MEN som jeg læser det:

Det handler om hvem der skal indkøbe materialerne, og du spørger om det er OK hvis du lægger et ekstra beløb på når du skal sørge for alt indkøbet. I det tilfælde vil jeg klart mene det er OK. Hvis firmaet ikke vil have noget med den opgave at gøre, er de jo netop klar over det er en opgave som kræver tid og besvær. I de tilfælde må det være OK at fakturere ovenpå.

Så længe det er et tilbud kan de jo også bare acceptere/afslå.

Jeg ville personligt dog sørge for at det ikke er der jeg tjener pengene, men er et "påkrævet ekstra beløb" for den tid du bruger på det.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:46
Det jeg søgte var egentlig bare om og i givet fald hvor meget jeg kunne tillade mig at tage. Og nej, det var nu heller ikke der jeg havde planerne om at tjene det store men ja, tid koster.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:07

Enig med Lars.

tag en rimelig pris for den ekstra tid det tager dig at købe materialerne hjem. Hvis der i den forbindelse kræves ekstra transport, så tag ekstra for det også.

Du kan selvfølgelig også beregne dig en fortjeneste derudover på det hjemkøbte, men det vil for mig (hvis jeg skulle modtage tilbuddet) virke lidt provokerende.

Hvis du i stedet specificerer de ekstra omkostninger (primært tid + evt. transport, mv.) du påføres ved at foretage ordren, så er det helt rimeligt, at du kompenseres for dette.

Du skal selvfølgelig tage almindelig timepris for den tid du bruger, så der vil jo alligevel være noget fortjeneste i at håndtere denne ekstra opgave.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:22

Gummihest:
Det jeg søgte var egentlig bare om og i givet fald hvor meget jeg kunne tillade mig at tage. Og nej, det var nu heller ikke der jeg havde planerne om at tjene det store men ja, tid koster.

Fakturer kunden den reelle pris for varerne, den kender de jo. Og fakturer så kunden for din tid i forbindelse med bestilling, håndtering osv.. Det ville jeg, som kunde, have meget lettere ved at forstå.

/Brian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)