Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube.com, break.com osv. - hvordan tjener de penge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg ville lige høre om i kan regne ud hvordan de forskellige "video share sites" tjener penge. Jeg kan ikke se at der er nogle som helst reklamer på hverken yuotube.com eller break.com så det undrer mig hvordan de kan tjene penge på at udbyde så store nogle services. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:26

Har lige set at break.com har nogle små adsense reklamer, men det kan da ikke være nok penge de tjener på dem??

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:31
Ejes youtube ikke af Google?

Jeg tænkte det samme om Google i sin tid. De brugte nogle år på at opbygge markedest bedste og største søgemaskine, mens jeg tænkte "Hvordan fanden betaler de husleje, lønninger og servere!"

Det samme med Skype og andre firmaer, der også tilbyder/tilbød gratis services.

Jeg vil gætte på, at de har en ret god plan, for hvordan de skal tjene penge i fremtiden, men det er selvfølgelig bare et gæt :-)

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:38
Så vidt jeg har hørt/læst, så har YouTube faktisk problemer med at tjene penge. Blandt andet fordi de ikke har ret god chance for at opsamle informationer om dem der ser annoncerne.

Nogle går endda så vidt som at påstå at deres business case er meget problematisk - om ikke en fis i en hornlygte. Bl.a. Erin Teeling.

Fra Århus C
Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:10
Jeg tror så personligt fx break.com tjener en del penge.

Hvis man ser på deres side har de næsten hele tiden reklame for en eller anden ny film som kommer i biografen snar, og jeg tror det er noget filmselskaberne giver mange penge for da en side som break har ufatteligt mange besøgende fra hele verden med især fra usa. Og så har de også nogle adsense reklamer men jeg tror dog ikke lige det er der de tjener pengene. Det er i hvertfald mit bud da der jo må ligge en økonomi af en hvis størelse bag ved Break.com da de har mange ting kørende og de betaler penge for uploads(dem som kommer på forsiden mener det ligger omkring de 400$).
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)