Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startupradio.org - eller: hvorfor er der ikke lyd på Amino?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amnio

Jeg skriver til dog for at fortælle at jeg er kommet til at starte en webradio. Det var ikke med vilje. Faktisk gik egentlig jeg og lavde noget fornuftigt, da det skete. Men....først hørte jeg Ungdomshusets "Piratradio69" og tænkte at det måtte være ret svedigt at have en radiostation. Så hørte jeg en der hedder Trine Nielsen tale om "BrandChannels" og så en spirende forretningsdimension. Så kom jeg til at ringe til nogle mennesker og spørge dumt teknisk....så gjorde jeg det igen.... så prøvede jeg lige at installere shoutcast.... og så fik jeg sponset en maskine... og en hosting.... og lavet et website... og fundet lækker gratis musik (Creative Commons)....  og løst nogle tekniske problemer der lige opstod.... og lavet nogle koncepter for brugerdeltagelse.....

Den hedder startupradio - radio for og af iværksættere. Lige nu er der mest musik på, mens jeg burn-in tester... men snart skal vi have spændende  interviews, nyehder, sladder og fortællinger fra mennesker du selv ville gide at høre på.... eller skal vi?

Nu skal jeg nemlig lige spørge min nye ven, Amino, om hvad du gerne vil høre i radioen. Jeg er klar over at "iværksættere" er en meget bred kategori - men hvis vi ser det som en fællesnævner og ikke et segment, så er der jo nogle ting der giver os det der ryk i maven, den der fede fordel eller bare er lækker sladder... og musik....

Du kan begynde med at gå ind og lave din elevator-pitch eller bare en station-ID.

Og så kan du komme frisk med din feedback, dine ideer betyder meget, Amino....

Hilsen fra din nye ven Anders 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:24
Hej Anders

Det ser ud som om du har sat Amino på en generel mailingliste. Det virker ikke befordrende på interessen fra min side. Hvis alle satte Amino på deres eBreve, nyhedsbreve, mailinglister, ville vi jo få en anderledes kvalitet i dette forum, end vi har nu og jeg kan godt lide den stil vi har, hvor indlæggene (inkl. lidt klippe-klistre-arbejde i ny og næ) generelt set er formuleret til lige netop Aminoerne.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 14:35
Kære Anette

Tak for det første svar på mit første indlæg på amino.dk.

Det faldt mig slet ikke ind at det kunne opfattes sådan og det hænger naturligvis heller ikke sådan sammen (jeg anede slet ikke at man kunne maile til amino.dk). Well... dette indlæg er i hvert fald kun skrevet her... formen kommer af at jeg syntes det virkede hyggeligt at tale til jer alle, som om Amino var min nye ven. Det synes jeg stadig ;-)

Ka du ellers li musikken på startupradio.org?

/Anders

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:31
Hej Anders

Musikken har jeg ikke hørt så meget, men hjemmesiden er noget af et problem: Du har nogle slåfejl som signalerer, at du har for travlt, men det er det mindste: Jeg kan ikke scrolle, så dine undersider er helt ulæselige.

Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 16:43
Hej og tak for feedback. Jeg tror du vil finde en scrollbar helt ude til højre i browseren - jeg har arbejdet med det CMS i flere år og det plejer ikke at give det problem (eller andre for den sags skyld). Jeg har luget et par slåfjel ud i bloggen ;o) hvis du ikke har lyttet ret meget til musikken, så er det vel svar nok. Det havde du jo nok gjort hvis den sagde dig noget.

Musikstilen er sådan en gang lækker latin/trip-hop/electronica. Det er meningen at den skal udfordre uden at der skal være noget der lyder direkte støjende og forstyrrende.

<b>Men... Hvad synes I ellers om idéen?</B>

Jeg er nu ved at tage kontakt til iværksætterorganisationer, mennesker og medier og er ved at planlægge indhold og aftaler. Jeg hardesuden skaffet kontorplads på 5te UniT til en praktikant fra f.eks. Kommunikationsstudiet, som vi vil tilknytte i opstartfasen af Danmarks første iværksætterradio....

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:46

Nix. Send mig din e-mail på PM, så skal jeg sende dig nogle prt.scrns.

Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 19:04
Tak for screen-dumss... det var en IE-bug, der dukkede op og slettede noget af teksten.... Og tak for dit råd i mailen om at jeg nok har fået startet denne tråd lidt skævt og bør starte en ny.... Faktisk er den nok et ret oplagt skoleeksempel på hvordan man tror man er sjov, men ender med at virke lidt useriøs. Jeg tror jeg hiver stikket her og forsøger at starte en lidt mindre smart tråd andetsteds....

/Anders

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)