Noget relevant og brugbart - En kuglepen er udemærket, men det får du ALTID.
Fik engang skrivebordsunderlag med et verdenskort - det bruger samtlige kollegaer i dag, så der står vel små 200 af dem rundt omkring på kontoret, hvor der diskret er et lille firmalogo i højre hjørne. :)
Tak for gratis reklame :-) og jo, jeg driver en seriøs og pålidelig virksomhed indenfor salgstræning og mødebooking.
Jeg har også tænkt på "bare" at lade være med at give gaver - men nu har jeg da nogle holdninger at tage med i overvejelsen, som også var hele formålet med denne tråd. Tak for alle kommentarer.
Bestikkelse - tjaa nu er det altså bare bolcher og ikke tusind kroners dyr rødvin.
Consult us hjælper virksomheder med at opbygge og udvikle salget. Vores kompetenceområde er telemarketing og salgstræning. Læs mere på www.consultus.dk
Jeg barsler med et koncept, hvor man kan give sponsor-kaffe. Det er egentlig rettet mod venteværelser eller andre situationer, hvor man venter og kan få en gratis kop kaffe. Men hvorfor ikke sponsorere en kasse kaffe og have et lille skilt stående ved kaffemaskinen/kaffekanden, hvor der står: Tag bare en kop kaffe - Consultus gi'r! Når kiaffen er brugt, tages skiltet ned, men du får da reklame i et stykke tid i virksomheden.
Du kan selvfølgelig også bare tage et par danskvand med med eget logo....
Ej, det er jo bare min måde at sige tingene på, du skal ikke lægge mere end højst nødvendig i ordvalget ;)
Du må jo tænke tanken siden du siger det - og jeg synes det er en god pointe, der er sikkert nogle som tænker "sælgeren forsøger at bestikke mig!"
...jeg er klar over jeg ikke kan ramme alle - giver man vin til jul risikere man også at give vin til en med alkoholproblemer, lightere - eksrygere, slik - problem med overvægt osv
idé: Hvad med at overdrage materiale med værktøjer til selvudvikling, så kunden får mulighed for at få dybere indblik i vores metoder og coaching. Leveret i en flot salgsmappe som kunden desuden kan bruge til almindelig brug bagefter?
Consult us hjælper virksomheder med at opbygge og udvikle salget. Vores kompetenceområde er telemarketing og salgstræning. Læs mere på www.consultus.dk
idé: Hvad med at overdrage materiale med værktøjer til selvudvikling, så kunden får mulighed for at få dybere indblik i vores metoder og coaching. Leveret i en flot salgsmappe som kunden desuden kan bruge til almindelig brug bagefter?
Kunne være en idé, men så lærer kunden jo selv de værktøjer, som I selv bruger og gør Jer derved overflødige? Men den med at salgsmappen står på kontoret med Jeres navn og logo på den synlige ryg, er en udemærket idé.
Kunne være en idé, men så lærer kunden jo selv de værktøjer, som I selv bruger og gør Jer derved overflødige?
...ikke helt sandt. Fantastisk hvis kunden selv udvikler sig ud fra vores materiale - det betyder vi rammer rigtigt. MEN - vi lever af at formidle, skræddersy forløb og workshops ud fra virksomhedens situation og ønsker. Salgsmappen skal inspirere og give klarhed nok til at køre forløb til sig selv og helst den øvrige salgsstab. Håber det giver mening...
Det giver fint mening. Hvad så med at lave det som en mini e-bog også? Så kan andre give sig i kast med det og tage fat i Jer, hvis der bliver behov for det. Kunne det være en god måde at få nye kunder få...?