Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Emballageløsning hvor og hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Min første tråd og første indlæg :) Jeg blev bare så glad da jeg fandt denne side, og håber at jeg her kan hente lidt af den sparring jeg har savnet!

Nå, til sagen. Jeg har startet en lille produktionsvirksomhed, Taratsit (betyder salt på sydgrønlandsk) der skal syde salt af det arktiske havvand ved den vestgrønlandske kyst. Selve produktionen forventer jeg at starte op i maj måned, men inden da er der jo meget der skal på plads - ikke mindst emballagen.

Jeg er helt på bar bund, har ikke engang et logo endnu, men forestiller mig at saltet skal pakkes m. 100gram i hver pakke. Jeg forestiller mig en forseglet plastpose i en papæske, med tryk i farver der signalerer hav, is, fjeld. Det skal være sådan lidt hyggeligt og eksklusivt. Saltet skal kunne sælges både på hjemmemarkedet og til turister, evt. tekst skal derfor framgå på både engelsk, grønlandsk og evt. dansk.

Jeg har ingen sund fornemmelse af hvor jeg bør henvende mig for at få designet og udviklet min emballage - har skrevet mail til et par af de større virksomheder (sca-packaging og midjyskpap) uden at få nogen tilbagemelding. Er der nogen her, der kan hjælpe mig med en henvisning og/eller med en estimeret pris på design og forventet stk. pris? Og hvordan med pakning, jeg forestiller mig at gøre det manuelt i starten, men skal jo have forseglet poserne på en eller anden måde ....

Venlige hilsner fra Anne M

www.taratsit.gl/
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:58
Hejsa,

Vi sælger emballage, men det er primært emballage til forsendelse, ikke emballage som er velegnet til butiksdisplays.. Hvis du skal bruge noget til butiksdisplays, skal du prøve at søge på "kartonnage" og "display" i stedet for "emballage".. Og prøv evt. at søge på en tysk side, der er nogle gange penge at spare, når det drejer sig om den slags..Prøv evt. www.emballagebureauet.dk, dem har jeg kun hørt godt om

Det er forholdsvis dyrt at få fremstillet med tryk og hvis det er små æsker, skal man købe større portioner, før fabrikkerne vil lave dem, i hvert fald de fleste steder.. Den første gang man køber skal man betale kliché/reproomkostninger og mange gange vil fabrikkerne ikke oplyse beløbet på forhånd, før de ved hvor meget arbejde der er i det - Bestil aldrig kasserne uden at kende kliché/repro omkostningerne eller bed evt. fabrikken sætte et "loft" på, så du ved hvad det maks. vil koste.. Nogle fabrikker tager rigtig godt ved! Den første gang du køber, vil udgifterne til opsætning, tryk, kliché, repro osv. sikkert være dyrere end selve kasserne.

Mht. posen inden i er der mange billige løsninger, feks lynlåsposer og det er nok ikke der man skal bruge en masse penge på specialfremstilling

Hvis du får brug for kasser til at sende det i til kunderne, kan du jo kigge hos os :-) www.jakodan.dk

Med venlig hilsen

Nina

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:14
Hej Anne.

Prøv at tage en kontakt til www.dok54.dk, de skulle kunne hjælpe dig videre. De er selv med her på Amino.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

PB

Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 18:18
Tak Nina og PB for Jeres hurtige svar. - Nina du ramte plet med din henvisning til søgning på kartonnage og display - jeg har hele tiden søgt efter "emballage" og fandt ikke det jeg ledte efter! Du har også en masse gode forslag, som jeg har suget til mig!

Også tak for Jeres links, nu vil jeg lige tjekke dem og google lidt og se hvad jeg finder ud af!

Venlige hilsner fra

Anne

www.taratsit.gl/
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:27
Kære Anne,

Dit projekt lyder rigtig spændende.  For at sikre dig, at dit nye produkt får forbrugernes opmærksomhed, er det uhyre vigtigt, at din emballage visuelt skiller sig ud - det har du allerede tænkt på.  Må jeg foreslå dig, at kontakte Karina Rasmussen fra Brief - hun er fantastisk til designoplæg, logo og hele din firmamæssige identitet.  Se mere omkring Brief på http://www.brief.dk

Held og lykke med Taratsit :-)

Jannie Bak

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 21:45
Til forsegling af poserne vil jeg anbefale at du bruger en posesvejser som via impulser svejser posen sammen og på den måde beskytter dit produkt bedst muligt også imod fugt, og til forskel fra med lynlåsposer kan du garantere at posen ikke har været åbnet. 
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 01:18
Hej Christian

Tak for dit svar. Det lyder fornuftigt, at få forseglet poserne, som du skriver - og jeg kan se på din hjemmeside at det ikke er så dyrt. Sådan en forsegler kan jeg sagtens have til at stå på pakkebordet.

Venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 01:21
Kære Jane

Tak for dit opmuntrende svar. Har du en ide om prislejet?

Venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:06
Hej igen Anne,

Prisnivauet afhænger af opgaven - og det kan jeg slet ikke udtale mig om, men du kan jo kontakte Brief og forhøre dig - det koster ikke noget og så får du en ide om din investering.

Jeg har lige læst dit første indlæg igen og vil gerne give lidt in-put.  Hvis du har lyst, er du velkommen til at ringe til mig på mobil 40879034.

Mange hilsner fra

Jannie

Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 12:44
Dato: 15-03-2007 09:05:41 Forfatter: perle
Jeg har lige læst dit første indlæg igen og vil gerne give lidt in-put.  Hvis du har lyst, er du velkommen til at ringe til mig på mobil 40879034.

Hej Janni

Tak for det.

Jeg sidder jo i Grønland, men ringer nok alligevel i løbet af dagen

Venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)