Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
To simple spørgsmål vil jeg formode

i) Hvordan kan jeg indbetale egen skat løbende?

ii) Hvordan udbetaler jeg løn ntil en person bor i udlandet og har bekræftelse fra Skat at trækprocenten er 0% ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:05
1. Du ringer til SKAT og fortæller dem, hvad du forventer at få i overskud i år. De sender dig så en stak indbetalingskort. Eller du gør det samme via tastselv på SKATs hjemmeside. Det handler om, at din forskudsregistrering for 2007 skal laves om.

2. Umiddelbart ville jeg tro, at du bare skal overføre pengene og have behøring dokumentation (herunder cpr.nummer eller en faktura fra vedkommende), men nu kommer jeg lidt i tvivl om, hvorvidt der skal indeholdes AM-bidrag på 8%. Det tror jeg, at der skal med mindre pågældende fakturerer dig. Hvis ikke det kommer et bedre bud, vil jeg foreslå, at du ringer til SKAT og hører, om du skal indeholde AM-bidrag i dette tilfælde.

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:15
Hej Anette og tak for svar.

1. Jeg ved ikke hvad jeg vælger at udbetale løn så jeg må vel bede dem om nogle tomme indbetalingskort.

2. Jeg tror ikke der bliver trukket AM-bidrag. Men skal det registreres nogen steder at jeg har udbetalt løn? Det foregår ikke med faktura men alm. løn udbt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:05
Du bliver jo beskattet af dit overskud uanset hvor meget du trækker ud når vi ser bort fra virksomhedsordningen.

En person der bor i udlandet har vel ikke dansk skattekort eller frikort og er kun skattepligtig til Danmark i det omfang arbejdet udføres her. Der skal også kun betales arbejdsmarkedsbidrag hvis arbejdet foregår her i landet.

Men sørg som Annette siger for at have dokumentationen i orden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:51
Dato: 14-03-2007 13:05:16 Forfatter: Skattekonsulenterne.dk

Du bliver jo beskattet af dit overskud uanset hvor meget du trækker ud når vi ser bort fra virksomhedsordningen.

Hej,

Er forskellen at man med virksomhedsordningen kan udskyde skat, eller er det noget andet du tænker på?

Mvh

Claus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:39

Ja det er korrekt. Du kan opspare indkomst til en foreløbig beskatning på 28%. Når du så senere hæver indkomsten fra virksomheden betaler du fuld skat og arbejdsmarkedsbidrag af det, men bliver så godskrevet de 28%. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:41
Dato: 15-03-2007 10:38:39 Forfatter: Skattekonsulenterne.dk

Ja det er korrekt. Du kan opspare indkomst til en foreløbig beskatning på 28%. Når du så senere hæver indkomsten fra virksomheden betaler du fuld skat og arbejdsmarkedsbidrag af det, men bliver så godskrevet de 28%.

Tak for svar...

/Claus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)