Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til musikbranchen 2

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen alle Amino'er :)

Da jeg står overfor den udfordring, at skulle arrangere musik en fest, kom jeg op med en idé, jeg mener har potentiale - dog vil jeg gerne høre jeres respons.

Konceptet tager udgangspunkt i den stigende efterspørgsel efter live-DJ optrædener til private fester. Helt konkret skal men indleje store og mellemstore DJ's til at optræde live foran et kamera med det nyeste musik. Festarrangørende rundt omkring kan så, mod et mindre gebyr, vælge at modtage enten kun musikken eller også hele video-transmissionen. Derved ville festarrangørende, private eller professionelle, være fri for at skulle købe alt det nyeste musik og bekymre sig om alt det tekniske. 

På nuværende tidspunkt er jeg ikke helt klar over hvilke teknologier, man skulle anvende til sådan etkoncept, men jeg forestiller mig, at man kunne købe to pakker.

1. Adgang til lyd og evt. billede. 

2. Alt udstyr arrangeret til både tranmission af lyd og billede. 

Jeg glæder mig til, at høre jeres feedback.

På forhånd tak,

Martin Lund Trinhammer og Jonas Stuhr Brøchner Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Fed idé! Ingen tvivl om, at det kræver en masse arbejde, både teknisk og markedsføringsæssigt, men jeg kan sagtens se potientalet (selvom jeg selv er uden for målområdet!).

Klø påYes

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 22:52

Det kan jeg faktisk sagtens se en fremtid i!

Jeg syntes selv at en DJ til en privatfest kan være lidt for dyr at skulle købe, samtidigt med at der er alt det tekniske der skal sættes op - og derfor giver mere at tænke på, hos en iforvejen stresset vært!

Med dit koncept kan man istedet bare smække et stort nok tv/computerskærm op, der hvor "DJ'en" skal være, og så er det klaret... Thumps up!

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 22:54

Og da én live dj, vel sagtens kan blive filmet og sendt ud til en del forskellige fester, kan man tage langt mindre end hvad en normal live DJ ville koste, men alligevel tjene mere, da man her har muligheden for flere jobs af gangen.

Og mindre omkostninger kan alle vel lide! :o)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:03

Man ska også spörge hvorfor folk lejer en DJ istedet for at sätte en playlist over?

Man ska også tänke på at DJ läser publikum og udfra dette finder den rette musik.

Hvordan opnår man dette når DJ findes et andet sted?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

...og i stedet for at gå til koncert kan man bare købe en DVD ;-)

Nej jeg ser absolut INGEN fremtid i den idé.

Ja du kan streame en dj på en fladskærm. Men det giver dig jo ikke den fede lyd. Så SKAL du alligevel have lejet et godt lydanlæg.

En stor del af oplevelsen ved den slags dj's er jo selve liveoptræden og interaktion med publikum. Hvorfor streame live? Det kan jo bare være optrædener der er optaget og så streames eller afspilles på DVD.

Jeg tror såmænd godt at der findes folk der vil betale for at se/høre top-djs via streaming. Men ikke i den sammenhæng du foreslår.

De helt store dj's kan tillade sig at have et fast show/ repertoire, men langt de fleste tager også udgangspunkt i publikum og hvad de "tænder" på netop den aften, ligesom publikums reaktion er vigtig, når der skal breakes ny musik. Det er udelukket ved streaming.

Beklager at jeg ikke er positiv overfor idéen. Det kan være at jeg tager fejl, så fortsæt endelig med idéen. I skal dog nok prøve at undersøge idéen bredt i club miljøet og ikke bare bland vennerne.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:46

Jeg er enig med Allan.

Det er et innovativt alternativ, men jeg har svært ved at se det fungere på den store scene i praksis. DJ's som bl.a. Morten Breum, Le Gammeltoft og Kato er jo populære på lige fod med kunstnere som Medina, Nik & Jay og L.O.C.

Så du køber ikke bare en DJ, men en sand kunstner, altså en oplevelse, som mange vil føle, at det er. Måske vil ideen fungere blandt mindre DJ's, men igen forsvinder elementet af at man kan ønske numre og komme helt tæt på personen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)