Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsformer..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Er det rigtigt forstået, at hvis man starter et APS, så skal man min. have en startkapital på 80.000 Kr. ?

Det koster ikke yderligere at starte et APS op ? (udover de ca. 2100,- det koster af få lavet dokumenterne)

De 80.000,- er jo så min startkapital, vil det så sige, at jeg kan bruge dem på hvad jeg vil i min virksomhed ?

Er det også rigtigt forstået, at jeg ikke hæfter personligt ved et APS, men at det kun er de penge jeg har skudt i min virksomhed, jeg kan miste ?

Andre ting, jeg burde overveje ved et APS ? eller andre selskaber..

Mange takker for hjælpen :-)

Niels

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:43

Niels:
Er det rigtigt forstået, at hvis man starter et APS, så skal man min. have en startkapital på 80.000 Kr. ?

Ja!

Niels:
Det koster ikke yderligere at starte et APS op ? (udover de ca. 2100,- det koster af få lavet dokumenterne)

Ja, kr. 2.100 ved stiftelse på papir. Ellers kr. 670 online. Herudover honorar til revisor eller advokat for bekræftelse af kapitalen, med mindre du kan få din bank til dette.

Niels:
De 80.000,- er jo så min startkapital, vil det så sige, at jeg kan bruge dem på hvad jeg vil i min virksomhed ?

Ja.

Niels:
Er det også rigtigt forstået, at jeg ikke hæfter personligt ved et APS, men at det kun er de penge jeg har skudt i min virksomhed, jeg kan miste ?

Dit indskud er ikke tabt helt, idet der gives fradrag for tabet på indskuddet, hvis selskabet lukker uden udlodning.

Tonny

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:32

Hej Tonny,

Jeg har lige et tillægsspørgsmål til dig. Hvis man har startet ApS, er godt igang og låner, ja lad os sige 1 mio. i banken til maskiner eller andet gejl. Efter 2 måneder går hele virksomheden på røven. Hvad sker der så med den gæld til banken når man jo ikke hæfter personligt. Står banken så bare som den helt store taber, eller hvordan skal de have pengene hjem. Ejerne af virksomheden kan jo ikke hæftes for det?

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Hvis banken låner jer en million kr til eksempelvis maskiner vil banken formentlig kræve at ejerne af Aps'et kautionerer personligt for lånet eller også vil banken kræve sikkerhed i de købte maskiner.

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:52

Tak for svaret!

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)