Hej alle!
Er det rigtigt forstået, at hvis man starter et APS, så skal man min. have en startkapital på 80.000 Kr. ? Det koster ikke yderligere at starte et APS op ? (udover de ca. 2100,- det koster af få lavet dokumenterne) De 80.000,- er jo så min startkapital, vil det så sige, at jeg kan bruge dem på hvad jeg vil i min virksomhed ? Er det også rigtigt forstået, at jeg ikke hæfter personligt ved et APS, men at det kun er de penge jeg har skudt i min virksomhed, jeg kan miste ? Andre ting, jeg burde overveje ved et APS ? eller andre selskaber.. Mange takker for hjælpen :-) Niels |
Niels:Er det rigtigt forstået, at hvis man starter et APS, så skal man min. have en startkapital på 80.000 Kr. ?
Ja!
Niels:Det koster ikke yderligere at starte et APS op ? (udover de ca. 2100,- det koster af få lavet dokumenterne)
Ja, kr. 2.100 ved stiftelse på papir. Ellers kr. 670 online. Herudover honorar til revisor eller advokat for bekræftelse af kapitalen, med mindre du kan få din bank til dette.
Niels:De 80.000,- er jo så min startkapital, vil det så sige, at jeg kan bruge dem på hvad jeg vil i min virksomhed ?
Ja.
Niels:Er det også rigtigt forstået, at jeg ikke hæfter personligt ved et APS, men at det kun er de penge jeg har skudt i min virksomhed, jeg kan miste ?
Dit indskud er ikke tabt helt, idet der gives fradrag for tabet på indskuddet, hvis selskabet lukker uden udlodning.
Tonny